Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process
Other Titles Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок
Исследование особенностей использования смартфонов в процессе осуществления покупок
Authors Bacik, R.
Kakalejcik, L.
Gavurova, B.
Keywords e-commerce
mobile devices
smartphone
smartphone adoption
mobile marketing
електронний ринок
мобільні пристрої
смартфон
прийняття смартфонів
мобільний маркетинг
электронный рынок
мобильные устройства
принятие смартфонов
мобильный маркетинг
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193
Publisher Sumy State University
License
Citation Bacik, R. Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process [Текст] = Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок / R. Bacik, L. Kakalejcik, B. Gavurova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 99-111. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-9
Abstract The main aim of the study is to analyze the use of smartphones by customers in the purchasing process and provide recommendations for innovation in shopping experience. In order to analyze interdependencies by defining the basic attributes of user clusters and their comparisons, data obtained from a consumer survey conducted by Google - Consumer Barometer was used. Factor analysis and k-means cluster analysis was executed in order to analyze the data and divide users into homogenous groups of users. By executing so, we have identified spatial correlations as a side product of our analysis. Based on the results it was possible to identify the most popular activities in the pre-purchasing stage - finding ideas, getting a store location, finding where to buy the product. The results pointed out to 2 groups of active smartphone users in terms of purchase, and 2 more conservative clusters – mostly containing users from European countries. The results of our study will help e-commerce subjects to better understand the omnichannel behavior of users who are increasingly using mobile devices - smartphones - in the purchasing process.
У статті досліджено особливості використання смартфонів споживачами в процесі здійснення покупок. Під час дослідження проаналізовано дані сервісу «Consumer Barometer» за допомогою факторного аналізу і кластера k-means. З точки зору здійснення покупок до уваги бралися дві групи активних і дві групи консервативних користувачів смартфонів
В статье исследованы особенности использования смартфонов в процессе осуществления покупок. Во время исследования проанализированы данные сервиса «Consumer Barometer» с помощью факторного анализа и кластера k-means. С точки зрения осуществления покупок брались в расчет две группы активных и две групп консервативных пользователей смартфонов.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
167957274
Bangladesh Bangladesh
1
Denmark Denmark
1
Germany Germany
3988495
Greece Greece
1
India India
83978635
Indonesia Indonesia
15330018
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
158
Nigeria Nigeria
1
Philippines Philippines
232464
Poland Poland
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
6115
South Africa South Africa
2
Switzerland Switzerland
232461
Taiwan Taiwan
15330013
Turkey Turkey
79
Ukraine Ukraine
5797
United Kingdom United Kingdom
2862908
United States United States
167957276
Unknown Country Unknown Country
54
Vietnam Vietnam
15330025

Downloads

Australia Australia
83978634
China China
6112
Finland Finland
1
Germany Germany
611735
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
83978637
Indonesia Indonesia
15330019
Italy Italy
167957277
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Switzerland Switzerland
232462
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
5796
United Kingdom United Kingdom
15330021
United States United States
167957269
Unknown Country Unknown Country
53
Vietnam Vietnam
15330026

Files

File Size Format Downloads
Bacik.pdf 493,32 kB Adobe PDF 550718050

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.