Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership |
Other Titles |
Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства Глобальная стратегия конкуренции компании Lenovo: движущие силы лидерства |
Authors |
Sabadash, Viktor Volodymyrovych
![]() Marchenko, T.V. |
Keywords |
asset актив balance баланс profitability прибутковість доходность investments інвестиції инвестиции capital капітал капитал competition конкуренція конкуренция profit прибуток прибыль product продукт market ринок рынок strategy стратегія стратегия global value chain глобальний ланцюжок вартості глобальная цепочка стоимости |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70. |
Abstract |
The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking
into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most
successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents
and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions
in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also
on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial
performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness
of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is
illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by
the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market. У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку. В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views

-883524791

1

-883524794

-1897777033

1623154071

1

89660675

1

-1897777008

781005372

-1298802099

1869785791

759863975

-1298802130

1869785788

1

885151528

1869785778

1

363664968

1623154043

-555280410

1540618531

922357264

-1298802142

-1298802118

-1769513497

-1880642542

1

-1247647322

1

1623154068

1

-1897777005

-1298802104

1623154036

1383077951

1

-1298802103

1623154035

1275081722

-883524792

1623154041

759863972

1

1

-1897776994

1

1

1623154040

1

-1603229880

1623154063

885151562

-1247647337

781005366

885151545

885151527

-1298802148

-555280412

-534646528

1623154066

-1298802121

1869785797

1
Downloads

349583

781005385

1

1

1623154072

759863978

-1897777007

781005373

1

-1897776995

1

363664982

1659589670

-1298802112

1659589658

885151566

-555280409

363664976

363664967

-1247647330

-1769513496

1

-1298802145

1

-1213849136

-1298802105

1

98544676

1383077950

1

1

1275081723

885151534

922357270

1869785783

-883524826

885151531

1

1

1623154064

-1247647345

1

-883524840

1623154073

1

781005394

1275081727

-534646527

885151569

1623154056

-1298802137

363664969
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf | 571,39 kB | Adobe PDF | -1182110460 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.