Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership
Other Titles Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства
Глобальная стратегия конкуренции компании Lenovo: движущие силы лидерства
Authors Sabadash, Viktor Volodymyrovych  
Marchenko, T.V.
Keywords asset
актив
balance
баланс
profitability
прибутковість
доходность
investments
інвестиції
инвестиции
capital
капітал
капитал
competition
конкуренція
конкуренция
profit
прибуток
прибыль
product
продукт
market
ринок
рынок
strategy
стратегія
стратегия
global value chain
глобальний ланцюжок вартості
глобальная цепочка стоимости
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Publisher Sumy State University
License
Citation Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70.
Abstract The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market.
У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку.
В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Australia Australia
-883524791
Austria Austria
1
Bahrain Bahrain
-883524794
Bangladesh Bangladesh
-1897777033
Belgium Belgium
1623154071
Brazil Brazil
1
Canada Canada
89660675
Chile Chile
1
China China
-1897777008
Colombia Colombia
781005372
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
-1298802099
Ecuador Ecuador
1869785791
Egypt Egypt
759863975
Finland Finland
-1298802130
France France
1869785788
Georgia Georgia
1
Germany Germany
885151528
Ghana Ghana
1869785778
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
363664968
India India
1623154043
Indonesia Indonesia
-555280410
Ireland Ireland
1540618531
Italy Italy
922357264
Japan Japan
-1298802142
Jordan Jordan
-1298802118
Kenya Kenya
-1769513497
Lebanon Lebanon
-1880642542
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
-1247647322
Malawi Malawi
1
Malaysia Malaysia
1623154068
Mauritius Mauritius
1
Morocco Morocco
-1897777005
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
-1298802104
Nepal Nepal
1623154036
Netherlands Netherlands
1383077951
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
-1298802103
Norway Norway
1623154035
Oman Oman
1275081722
Pakistan Pakistan
-883524792
Philippines Philippines
1623154041
Poland Poland
759863972
Portugal Portugal
1
Qatar Qatar
1
Romania Romania
-1897776994
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1623154040
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
-1603229880
Spain Spain
1623154063
Sri Lanka Sri Lanka
885151562
Sweden Sweden
-1247647337
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
781005366
Turkey Turkey
885151545
Ukraine Ukraine
885151527
United Arab Emirates United Arab Emirates
-1298802148
United Kingdom United Kingdom
-555280412
United States United States
-534646528
Unknown Country Unknown Country
1623154066
Uzbekistan Uzbekistan
-1298802121
Vietnam Vietnam
1869785797
Zambia Zambia
1

Downloads

Albania Albania
349583
Australia Australia
781005385
Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1623154072
Canada Canada
759863978
China China
-1897777007
Colombia Colombia
781005373
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
-1897776995
France France
1
Georgia Georgia
363664982
Germany Germany
1659589670
Greece Greece
-1298802112
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1659589658
India India
885151566
Indonesia Indonesia
-555280409
Ireland Ireland
363664976
Italy Italy
363664967
Japan Japan
-1247647330
Kenya Kenya
-1769513496
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
-1298802145
Luxembourg Luxembourg
1
Malaysia Malaysia
-1213849136
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
-1298802105
Namibia Namibia
1
Nepal Nepal
98544676
Netherlands Netherlands
1383077950
New Zealand New Zealand
1
Norway Norway
1
Oman Oman
1275081723
Pakistan Pakistan
885151534
Philippines Philippines
922357270
Qatar Qatar
1869785783
Serbia Serbia
-883524826
Singapore Singapore
885151531
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1623154064
Sweden Sweden
-1247647345
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
-883524840
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1623154073
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
781005394
United Arab Emirates United Arab Emirates
1275081727
United Kingdom United Kingdom
-534646527
United States United States
885151569
Unknown Country Unknown Country
1623154056
Uzbekistan Uzbekistan
-1298802137
Vietnam Vietnam
363664969

Files

File Size Format Downloads
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf 571,39 kB Adobe PDF -1182110460

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.