Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership
Other Titles Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства
Глобальная стратегия конкуренции компании Lenovo: движущие силы лидерства
Authors Sabadash, Viktor Volodymyrovych  
Marchenko, T.V.
Keywords asset
актив
balance
баланс
profitability
прибутковість
доходность
investments
інвестиції
инвестиции
capital
капітал
капитал
competition
конкуренція
конкуренция
profit
прибуток
прибыль
product
продукт
market
ринок
рынок
strategy
стратегія
стратегия
global value chain
глобальний ланцюжок вартості
глобальная цепочка стоимости
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Publisher Sumy State University
License
Citation Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70.
Abstract The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market.
У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку.
В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки

Views

Australia Australia
-1897777037
Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
-1897777033
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
-1897777008
Colombia Colombia
-1247647285
Egypt Egypt
1
Finland Finland
349556
France France
191
Germany Germany
-1897777000
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-1247647291
India India
-1247647314
Indonesia Indonesia
-1247647385
Ireland Ireland
-1247647382
Italy Italy
127080
Japan Japan
1
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
-1247647334
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
-1247647322
Malaysia Malaysia
-1247647316
Morocco Morocco
-1897777005
Nepal Nepal
98544677
Netherlands Netherlands
98544663
New Zealand New Zealand
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1936111681
Philippines Philippines
15813
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
-1897776994
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
3336728
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
-1247647338
Spain Spain
1
Sweden Sweden
-1247647337
Ukraine Ukraine
-1252319718
United Kingdom United Kingdom
-1897776987
United States United States
-1897777020
Unknown Country Unknown Country
-1897777031
Vietnam Vietnam
1

Downloads

Albania Albania
349583
Australia Australia
-1247647283
Bahrain Bahrain
1
Canada Canada
1
China China
-1897777007
Colombia Colombia
1
Egypt Egypt
-1897776995
France France
1
Germany Germany
-1897777011
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-1247647290
India India
-1897777030
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
-1247647381
Italy Italy
98544665
Japan Japan
-1247647330
Kenya Kenya
1
Luxembourg Luxembourg
1
Malaysia Malaysia
-1247647257
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
1
Nepal Nepal
98544676
New Zealand New Zealand
1
Norway Norway
1
Pakistan Pakistan
1
Qatar Qatar
1
Singapore Singapore
-1247647371
Somalia Somalia
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
-1247647345
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Ukraine Ukraine
-1247647344
United Kingdom United Kingdom
-1897776988
United States United States
-1247647269
Unknown Country Unknown Country
-1805587664
Vietnam Vietnam
-1247647336

Files

File Size Format Downloads
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf 571,39 kB Adobe PDF -2098670479

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.