Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership
Other Titles Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства
Authors Sabadash, Viktor Volodymyrovych
Marchenko, T.V.
Keywords asset
актив
balance
баланс
profitability
прибутковість
доходность
investments
інвестиції
инвестиции
capital
капітал
капитал
competition
конкуренція
конкуренция
profit
прибуток
прибыль
product
продукт
market
ринок
рынок
strategy
стратегія
стратегия
global value chain
глобальний ланцюжок вартості
глобальная цепочка стоимости
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Publisher Sumy State University
License
Citation Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70.
Abstract The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market.
У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку.
В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки

Views

Australia Australia
188
France France
191
Germany Germany
2
Kenya Kenya
1
Ukraine Ukraine
5968
United Kingdom United Kingdom
192
United States United States
31
Unknown Country Unknown Country
52

Downloads

Australia Australia
3
China China
1
Germany Germany
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
5967
United Kingdom United Kingdom
190
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
40

Files

File Size Format Downloads
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf 571,39 kB Adobe PDF 6204

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.