Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership
Other Titles Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства
Глобальная стратегия конкуренции компании Lenovo: движущие силы лидерства
Authors Sabadash, Viktor Volodymyrovych  
Marchenko, T.V.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1157-212X
Keywords asset
актив
balance
баланс
profitability
прибутковість
доходность
investments
інвестиції
инвестиции
capital
капітал
капитал
competition
конкуренція
конкуренция
profit
прибуток
прибыль
product
продукт
market
ринок
рынок
strategy
стратегія
стратегия
global value chain
глобальний ланцюжок вартості
глобальная цепочка стоимости
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Publisher Sumy State University
License
Citation Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70.
Abstract The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market.
У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку.
В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Argentina Argentina
152499
Armenia Armenia
1
Australia Australia
979665848
Austria Austria
1911169049
Bahrain Bahrain
68077
Bangladesh Bangladesh
1911169036
Belgium Belgium
461408500
Botswana Botswana
1917187936
Brazil Brazil
188202
Canada Canada
2086158338
Chile Chile
1
China China
249399147
Colombia Colombia
781005372
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
206396
Denmark Denmark
1
Dominica Dominica
1
Ecuador Ecuador
1869785791
Egypt Egypt
2036157754
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
2086158348
France France
503268617
Georgia Georgia
1
Germany Germany
-344876895
Ghana Ghana
1869785778
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-199496959
Hungary Hungary
209429
India India
-1129731935
Indonesia Indonesia
651356844
Ireland Ireland
-480867542
Italy Italy
1911169038
Japan Japan
-480867545
Jordan Jordan
148386
Kazakhstan Kazakhstan
1911169027
Kenya Kenya
-344876893
Latvia Latvia
1
Lebanon Lebanon
39914
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
35782
Malawi Malawi
1
Malaysia Malaysia
-1129731930
Mauritius Mauritius
1
Morocco Morocco
214377
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
204040
Nepal Nepal
1623154036
Netherlands Netherlands
1462722779
New Zealand New Zealand
-1129731928
Nigeria Nigeria
147282
Norway Norway
1623154035
Oman Oman
1275081722
Pakistan Pakistan
-344876901
Philippines Philippines
2086158344
Poland Poland
-1934370600
Portugal Portugal
2086158361
Qatar Qatar
-359748505
Romania Romania
-1934370607
Russia Russia
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Serbia Serbia
651356856
Singapore Singapore
-39700442
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
2086158294
Spain Spain
1623154063
Sri Lanka Sri Lanka
1462722817
Sweden Sweden
205584
Syria Syria
1017612786
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
143718
Turkey Turkey
-1843353414
Ukraine Ukraine
-864418758
United Arab Emirates United Arab Emirates
-1843353420
United Kingdom United Kingdom
-1129731931
United States United States
-1129731929
Unknown Country Unknown Country
979665825
Uzbekistan Uzbekistan
47894
Vietnam Vietnam
-1371773380
Zambia Zambia
-1129731927

Downloads

Albania Albania
349583
Argentina Argentina
1
Australia Australia
979665845
Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1623154072
Brazil Brazil
1
Canada Canada
2086158337
China China
-480867543
Colombia Colombia
781005373
Congo - Brazzaville Congo - Brazzaville
-1934370586
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
1911169021
Finland Finland
979665827
France France
1
Georgia Georgia
363664982
Germany Germany
-344876894
Greece Greece
136525
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-344876902
Hungary Hungary
1
India India
979665839
Indonesia Indonesia
651356845
Ireland Ireland
2086158319
Italy Italy
28126
Japan Japan
-1934370569
Jordan Jordan
1
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kenya Kenya
202582
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
186275
Luxembourg Luxembourg
1
Malaysia Malaysia
-1843353418
Mauritius Mauritius
1462722795
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
49321
Namibia Namibia
1
Nepal Nepal
98544676
Netherlands Netherlands
1462722796
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Oman Oman
189432
Pakistan Pakistan
-1843353410
Philippines Philippines
-1934370559
Poland Poland
1
Portugal Portugal
2086158362
Qatar Qatar
1869785783
Romania Romania
1
Serbia Serbia
651356857
Singapore Singapore
2086158324
Somalia Somalia
1
South Africa South Africa
2086158295
Spain Spain
1623154064
Sri Lanka Sri Lanka
38049
Sweden Sweden
103785
Switzerland Switzerland
71515
Syria Syria
1
Thailand Thailand
125548
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
2086158279
Turkey Turkey
2086158288
Ukraine Ukraine
503268620
United Arab Emirates United Arab Emirates
1275081727
United Kingdom United Kingdom
979665823
United States United States
979665826
Unknown Country Unknown Country
-344876886
Uzbekistan Uzbekistan
212028
Vietnam Vietnam
215015
Zambia Zambia
249399146

Files

File Size Format Downloads
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf 571,39 kB Adobe PDF 1549578677

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.