Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67500
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Образи героя-новатора та героя-професіонала в рекламі: соціалізаційний аспект
Other Titles Образы героя-новатора и героя-профессионала в рекламе: социализационный аспект
Images of the hero-innovator and the hero-professional in advertising: the socialization aspect
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords герой-новатор
герой-новатор
hero-innovator
герой-професіонал
герой-профессионал
hero-professional
комунікації
коммуникации
communications
реклама
реклама
advertising
соціалізація
социализация
socialization
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67500
Publisher Київський національний університет ім.Т. Шевченка
License
Citation Яненко, Я.В. Образи героя-новатора та героя-професіонала в рекламі: соціалізаційний аспект [Текст] / Я.В. Яненко // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації – Запоріжжя, 2017. – №3 (31). – С. 167–171.
Abstract Метою статті є визначення комунікаційних та соціалізаційних особливостей використання образів героя-новатора та героя-професіонала у сучасній рекламі. У результаті дослідження уточнено комунікаційні особливості рекламного контенту, який ґрунтується на образах героя-новатора та героя-професіонала та виявлено складові конструювання рекламних повідомлень із використанням образів цих героїв. Особливу увагу приділено аналізу соціалізаційного впливу на споживачів образів героя-новатора та героя-професіонала.
Целью статьи является определение коммуникационных и социализационных особенностей использования образов героя-новатора и героя-профессионала в современной рекламе. В результате исследования уточнены коммуникационные особенности рекламного контента, основанного на образах героя-новатора и героя-профессионала, выявлены составляющие конструирования рекламных сообщений с использованием образов этих героев. Особое внимание уделено анализу социализационного воздействия на потребителей образов героя-новатора и героя-профессионала.
The article deals with definition of communication and socialization features of the use of images of the hero-innovator and the hero-professional in modern advertising. The image of the hero-innovator influences the target audience through the selection of novel products and the broadcast of new knowledge. The image of the hero-professional influences through the justification of the quality of the advertised products and the demonstration of professional knowledge and skills. The result of the study is the clarification of the communication features of the advertising content, which is based on the images of the hero-innovator and the hero-professional. The hero-innovator demonstrates the advantages of the novelty and its difference from the products-competitors. In advertising is used the novelty motive and emphasis is placed on innovation in a new product. A hero-professional appeals to consumer experience of relatives, friends, partners, clients. The advertisement uses an appeal to the world experience and broadcast opinion of professionals from other countries. The emphasis is on the importance of the advertised product for society and on the impact advertised product on improving the quality of life of consumers. As a result of the research was the identification the components of the design of advertising messages were revealed using the images of the hero-innovator and the hero-professional. These components are a direct speech of the hero, a story about the product, brand or manufacturer, visualization in the format of photographs or infographics. Particular attention is paid to the analysis of the socializing impact of the images of the hero-innovator and the hero-professional on consumers. The hero-innovator is demonstrating the benefits of choosing new or improved products, new knowledges and skills, and behavior model that is based on observance of trends. The hero-professional passes recommendations for the target audience, popularizes important and relevant of professions and demonstrates a model of behavior that is based on trust in professionals.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Belgium Belgium
1
China China
674494467
Czechia Czechia
1
Germany Germany
3056358
Greece Greece
1
Ireland Ireland
85387
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
782
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
3129
Ukraine Ukraine
209818633
United Kingdom United Kingdom
6106463
United States United States
-1809258077
Unknown Country Unknown Country
12042149

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
Germany Germany
1
Hungary Hungary
1
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
35786447
Ukraine Ukraine
1580101842
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1809258078
Unknown Country Unknown Country
18

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Heroes_advertising2017.pdf 399.23 kB Adobe PDF -193369764

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.