Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68100
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інфографіка як об’єкт соціокомунікаційних досліджень
Other Titles Infographics as an object of socio-communication research
Инфографика как объект социокомуникационных исследований
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords інфографіка
инфографика
infographics
реклама
реклама
advertising
соціальні комунікації
социальные коммуникации
social communication
Type Conference Papers
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68100
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яненко Я. В. Інфографіка як об’єкт соціокомунікаційних досліджень / Я. В. Яненко // Журналістська освіта в Україні: світові професійні стандарти : матеріали ХІV Всеукраїнської науково-практичної конференції (Суми, 10-11 травня 2018 р.) / уклад.: О. Г. Ткаченко. – Суми : Сумський державний університет, 2018. – С. 54–57.
Abstract У роботі визначено особливості відображення інфографіки у соціокомунікаційних дослідженнях. Уточнено основні характеристики інфографіки як сучасної людиноцентричної комунікаційної технології. Особлива увага приділяється розгляду особливостей застосування інфографіки у журналістиці та у сфері реклами і зв’язків з громадськістю.
В работе определены особенности отражения инфографики в социокомуникационных исследованиях. Уточнены основные характеристики инфографики как современной человекоцентричной коммуникационной технологии. Особое внимание уделяется рассмотрению особенностей применения инфографики в журналистике и в сфере рекламы и связей с общественностью.
The article deals with features of the study of infographics in the sphere of social communications. The basic characteristics of infographics as a modern human-centric communication technology are specified. Particular attention is paid to the peculiarities of using infographics in journalism and in advertising and public relations.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Germany Germany
1439043576
Greece Greece
1
Ireland Ireland
934202
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
3183
Singapore Singapore
-1416990906
Ukraine Ukraine
61310
United Kingdom United Kingdom
286711694
United States United States
286711696
Unknown Country Unknown Country
864510724

Downloads

China China
1
Germany Germany
80783942
India India
1
Ireland Ireland
170393
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
-1416990908
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1416990908
Unknown Country Unknown Country
46

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Infografika_Sumy2018.pdf 358,72 kB Adobe PDF 1541939865

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.