Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68425
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Трансформації інструментарію маркетингових комунікацій в умовах глобалізації
Other Titles Transformation of marketing communications tools in the context of globalization
Трансформации инструментария маркетинговых коммуникаций в условиях глобализации
Authors Bozhkova, Viktoriia Viktorivna  
Птащенко, О.В.
Saher, Liudmyla Yuriivna  
Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Keywords маркетингові комунікації
інструментарій
трансформація
глобалізація
інформація
гібридизація
суспільство
вплив
фактори
маркетинговые коммуникации
инструментарий
трансформация
глобализация
информация
гибридизация
общество
влияние
факторы
marketing communications
tools
transformation
globalization
information
hybridization
society
influence
factors
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68425
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Bozhkova, V. V., Ptashchenko, O. V., Saher, L. Y., & Syhyda, L. O. (2018). Transformation of marketing communications tools in the context of globalization. Marketing and Management of Innovations, 1, 73-82. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-05
Abstract В статті запропоновано трансформації інструментарію маркетингових комунікацій розрізняти в контексті 3-х рівнів конструктивних змін; проаналізовано основні тенденції розвитку світового і вітчизняного комунікаційного ринку; запропоновано визначення гібридних інструментів маркетингових комунікацій як їх нового виду; досліджено та систематизовано фактори впливу на процес трансформації інструментарію маркетингових комунікацій за допомогою методу структурного аналізу причинно-наслідкових зв'язків Ішикави; обґрунтовано основні напрямки розвитку трансформаційних змін інструментарію маркетингових комунікацій в умовах глобалізації.
В статье предложено различать трансформации инструментария маркетинговых коммуникаций в контексте 3-х уровней конструктивных изменений; проанализированы основные тенденции развития мирового и отечественного коммуникационного рынка; предложено определение гибридных инструментов маркетинговых коммуникаций как их нового вида. Исследованы и систематизированы факторы влияния на процесс трансформации инструментария маркетинговых коммуникаций с помощью метода структурного анализа причинно-следственных связей Ишикавы; обоснованы основные направления развития трансформационных изменений инструментария маркетинговых коммуникаций в условиях глобализации.
The article analyzes the main tendencies of the world and domestic communication market development, describes the volumes and dynamics of the communicative market of Ukraine as a whole and its main sectors. The analysis showed that the market of marketing communications in Ukraine is developing in general in accordance with world trends, which are formed under the influence of globalization processes. At the same time, in the domestic market, in contrast to world trends, the volume of television advertising continues to grow.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1747
Poland Poland
31637
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
31655
United Kingdom United Kingdom
3497
United States United States
31657
Unknown Country Unknown Country
47

Downloads

Czechia Czechia
1
Germany Germany
13168
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
31653
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
100245
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
31650
Unknown Country Unknown Country
17

Files

File Size Format Downloads
Bozhkova_transformatsii_instrumentariiu.pdf 535,47 kB Adobe PDF 176737

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.