Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68719
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Реформи децентралізації влади: інкорпорація до сталого регіонального розвитку
Other Titles Reforms of Decentralization of Power: Incorporation to the Sustainable Regional Development
Реформа децентрализации власти: инкорпорация в стабильное региональное развитие
Authors Громоздова, Л.В
Ільченко, В.М
Keywords децентралізація влади
спроможна територіальна громада
фінансова децентралізація
громадський бюджет
диференціація місцевих бюджетів
тренінг зі створення об’єднаних територіальних громад
критерій оптимізації територіальних громад
сталий регіональний розвиток
децентрализация власти
дееспособная территориальная община
финансовая децентрализация
бюджет общины
дифференциация местных бюджетов
тренинг создания объединенных территориальных общин
критерий оптимизации территориальных общин
устойчивое региональное развитие
decentralization of power
capable territorial community
financial decentralization
public budget
differentiation of local budgets
training on creation of united territorial communities
criteria of optimization of territorial communities
sustainable regional development
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68719
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Громоздова, Л.В. Реформи децентралізації влади: інкорпорація до сталого регіонального розвитку [Текст] / Л.В. Громоздова, В.М. Ільченко // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 4. – С. 165-175.
Abstract У статті наведено аналітичне дослідження результатів проведення реформи децентралізації влади в Україні на початок 2017 року, визначено проблеми проведення реформи, розглянуте поняття спроможності територіальних громад та критерії визначення ступеня спроможності. Надані рекомендації щодо інтегрування двох істотних подій, а саме: реформи децентралізації влади та впровадження концепції сталого розвитку. Наведено методичні рекомендації американських фахівців зі сталого розвитку щодо перевірки відповідності адміністративно-господарських територій критеріям сталого розвитку. Процес децентралізації влади відбувається, але не досить активно, однак існує ряд явищ, що «гальмують» як створення громад, так і поширення механізму децентралізації в цілому. Тому є суб’єктивні та об’єктивні причини, які найближчим часом необхідно проаналізувати та вирішити суспільству. Автори статті пропонують актуалізувати систему оцінювання економічного розвитку регіону за критеріями зниження рівня бідності, безробіття, зменшення загрозливої диференціації доходів серед населення, що є обов’язковими складовими сталого розвитку регіону.
В статье приведено аналитическое исследование результатов проведения реформы относительно децентрализации власти в Украине на начало 2017 года, определены проблемы проведения реформы, рассмотрено понятие дееспособности территориальных общин и критерии определения степени дееспособности. Даны рекомендации по интеграции двух существенных явлений, а именно: реформы децентрализации власти и внедрение концепции устойчивого развития. Приведены методические рекомендации американских специалистов по устойчивому развитию в виде критериев соответствия хозяйственных территорий устойчивому развитию. Процесс децентрализации власти происходит, но недостаточно активно, однако существует ряд причин, «тормозящих» как создание общин, так и распространение механизма децентрализации в целом. Среди них есть субъективные и объективные причины, которые в ближайшее время должны быть проанализированы и решены обществом. Авторы статьи предлагают производить оценку экономического развития региона по критериям: снижение уровня бедности, безработицы, уменьшение угрожающей дифференциации доходов среди населения. Данные критерии являются обязательными составляющими устойчивого развития региона.
The article analyses the results of the government decentralization reform in Ukraine by the beginning of 2017 identifies the problems of reform, discusses the concept of the capacity of territorial communities and criteria for determining the degree of capacity. The recommendations for integrating two essential events, namely, decentralization of power reforms and the implementation of the concept of sustainable development, are given. The methodical recommendations of the American experts on sustainable development are presented, concerning verification of conformity of administrative and economic territories with the criteria of sustainable development. Process decentralization of power takes, place but actively not enough, however, there is a row of the phenomena, that "brake" both creation of communities and distribution of mechanism of decentralization on the whole. Therefore, there are subjective and objective reasons that in the near time it is required to analyse and decide society. The authors of the article suggest offer the system estimation of economic development of region on the criteria of decline of level of poverty, unemployment, reduction of threatening differentiation of profits among a population that is the obligatory constituents of steady development of region.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки

Views

France France
7789
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7783
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
7781
Ukraine Ukraine
232
United Kingdom United Kingdom
89852
United States United States
324283
Unknown Country Unknown Country
762001

Downloads

Ukraine Ukraine
184
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
324285
Unknown Country Unknown Country
20

Files

File Size Format Downloads
Hromozdova_reformy.pdf 501,5 kB Adobe PDF 324490

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.