Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68733
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovative management in global financial CSR governance |
Other Titles |
Інноваційний менеджмент в глобальному фінансовому управлінні КСВ |
Authors |
Kuznetsova, A.
Kalynets, K. Kozmuk, N. Vozna, L. |
ORCID | |
Keywords |
corporate social responsibility global financial CSR governance models of CSR корпоративна соціальна відповідальність глобальне фінансове управління КСВ моделі КСВ |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68733 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kuznetsova, A., Kalynets, K., Kozmuk, N., & Vozna, L. (2018). Innovative management in global financial CSR governance. Marketing and Management of Innovations, 2, 262-269. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-21 |
Abstract |
The article analyzes the innovative trends of development and integration of corporate social responsibility management in the companies activities on the scale of global financial management based on the study of economic, political and social trends of development of society in the field of state building, entrepreneurial activity and financial strategy. The characteristics that help to generalize the concept of global financial management in corporate social responsibility are defined. The specifics of the understanding of the global financial management of corporate social responsibility, which has a decisive influence on its current understanding, is defined. The key relationships between corporate, regional and global corporate social responsibility management and their innovative impact on the financial system on a global scale are analyzed. The authors proved that the firms implement corporate social responsibility activities and participate in global financial corporate social responsibility governance based on a variety of motivations. Studies on the corporate social responsibility related to the toric and behaviours of firms show that they are greatly influenced by socially held expectations and social and cultural contexts surrounding corporations. The fact that the majority of firms in the sample have accepted their corporate identities as social beings mean that global-level corporate social responsibility norm development has progressed over time. The results of the study presented in the article suggest the opening of new horizons and directions for the scientific analysis of the content of corporate social responsibility in order to combine science and practice, as well as create conditions for its integration into the activities of business entities. У статті проаналізовано інноваційні тенденції розвитку та інтеграції менеджменту корпоративної соціальної відповідальності в діяльність компаній в масштабах глобального фінансового управління. Дослідження системно розглядає цю проблему з позиції держави (через призму економічного, політичного та соціального розвитку суспільства), а також з точки зору підприємницької активності та фінансової стратегії суб’єктів господарювання. В статті узагальнено базові детермінанти концепції глобального фінансового управління корпоративною соціальною відповідальністю, її специфічні особливості та відмінності від інших концепцій у сфері корпоративної соціальної відповідальності. Проаналізовано ключові взаємозв’язки між корпоративним, регіональним та глобальним рівнями менеджменту при реалізації концепції глобального фінансового управління корпоративною соціальною відповідальністю, а також інноваційний вплив цих трьох типів менеджменту на фінансову систему в глобальному масштабі. Автори довели, що фірми здійснюють діяльність з корпоративної соціальної відповідальності та беруть участь у глобальному фінансовому управлінні корпоративною соціальною відповідальністю на основі різних мотивів. Результати дослідження корпоративної соціальної відповідальності з точки зору економічної поведінки компаній свідчать, що значний вплив на їх діяльність здійснюють соціальні очікування та соціально-культурний контекст компанії. Той факт, що більшість компаній за основу прийняли корпоративну ідентичність як соціальну норму, означає, що розвиток норм корпоративної соціальної відповідальності на глобальному рівні з часом прогресує. Результати дослідження, що представленні в статті, окреслюють нові горизонти та інноваційні напрями для об'єднання науки та практики при реалізації концепції корпоративної соціальної відповідальності, створення умов для інтеграції цієї концепції в діяльність більш широкого кола суб’єктів господарювання. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-1020916311
Austria
1
Canada
1
China
1
Germany
44392
Ghana
295036
Greece
1
Hong Kong SAR China
86126849
India
1
Indonesia
1
Iran
778665922
Iraq
1
Ireland
15138112
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
724156430
Nigeria
278953535
Pakistan
1
Palestinian Territories
1
Philippines
1447722791
Portugal
5873614
Singapore
1
Slovenia
1
South Africa
1
Spain
778665919
Taiwan
1
Ukraine
278953537
United Kingdom
1447722785
United States
-2041832622
Unknown Country
278953536
Vietnam
23012
Downloads
Bolivia
1
Canada
1
China
1
Germany
1
India
295044
Indonesia
1
Iran
1
Iraq
1
Ireland
1
Lithuania
-1236420743
Malaysia
131819
New Zealand
1
Pakistan
1
Palestinian Territories
1
Portugal
1
Saudi Arabia
1
Slovenia
1
South Africa
1
Spain
1
Sri Lanka
1
Taiwan
1
Ukraine
1854489693
United Kingdom
4875
United States
-2041832621
Unknown Country
86126850
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kuznetsova_MMI_A21-02-2018.pdf | 344,33 kB | Adobe PDF | -1337205064 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.