Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68741
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Challenges and prospects of neuromarketing: Bangladesh perspective
Other Titles Проблеми та перспективи розвитку нейромаркетингу: дослідження для Бангладеш
Authors Gani, M.O.
Alam, M.Z.
Alom, Md.Z.
Faruq, M.O.
ORCID
Keywords neuromarketing
marketing
marketing research
consumer perception
нейромаркетинг
маркетинг
маркетингові дослідження
споживчі переваги
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68741
Publisher Sumy State University
License
Citation Gani, M. O., Alam, M. Z., Alom, M. Z., & Faruq, M. O. (2018). Challenges and prospects of neuromarketing: Bangladesh perspective. Marketing and Management of Innovations, 2, 327-338. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-25
Abstract For improving marketing effectiveness, the producers and entrepreneurs today want to understand how human psychology and emotions influencing on decision making. In this instance, the concept of neuromarketing offers a chance to get accurate, factual data about the buying habits of target markets. This study has been intended to explore the challenges, prospects, limitation and potentiality of practising neuromarketing in the context of Bangladesh as a cutting-edge marketing issue with the purpose of providing corresponding recommendations. The status and future prediction of neuromarketing have been exposed through qualitative and quantitative analysis. The finding of the study has been supported by collecting data from 55 customers and 65 marketers as the respondents. The key findings of this study are quite impressive and prospective regarding the level of awareness, interest, acknowledgement and conviction towards practising neuromarketing in the context in Bangladesh. The contribution of this study can be breakthrough and pave the way for neuromarketing in Bangladesh. The findings of this study will be helpful for the marketing policy makers and govt agencies to introduce this new method of marketing tools in Bangladesh. Finally, some policy guidelines were provided based on findings and analysis. In that way, marketers have to promote initiatives to familiarize the devices of the neuromarketing, have to engage the educated customers to share their experiences while designing the marketing strategies and plans. The important conclusion that the education is one of the most important factors affecting the adoption of the neuromarketing practice. On the other hand, marketers should take initiatives to overcome some misconceptions regarding the harmful for the brain activity devices of the neurology.
Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій обумовлюють необхідність використання нових сучасних маркетингових інструментів з метою підвищення ефективності проведення рекламних кампаній організації. При цьому необхідно враховувати, як психологія споживачів та їх емоції впливають на процес прийняття рішень щодо вибору товару. Авторами зазначається актуальність використання концепції нейромаркетингу, яка дає змогу отримати фактичні дані про споживчі вподобання групи споживачів цільового ринку. Метою дослідження є вчення проблем, перспектив, обмежень та потенціалу використання нейромаркетингу як найбільш сучасного маркетингового підходу з метою надання відповідних рекомендацій для компаній з урахуванням особливостей ринкового середовища Бангладешу. Автором узагальнено основні бар’єри та обмеження розвитку нейромаркетингу в Бангладеші як в країні, що розвивається. Використання якісного та кількісного аналізу дозволило автору визначити стан, місце та перспективи використання нейромаркетингу у бізнес-середовищі Бангладешу. У рамках дослідження було проаналізовано дані 120 респондентів (55 клієнтів і 65 маркетологів). Результати дослідження свідчать, що проведення нейромаректингових кампаній вимагає наявності як кваліфікованих спеціалістів-маркетологів, так і готових сприймати інформацію споживачів. Тому автор наголошує, що освіта є одним із ключових факторів, що впливає на поширення концепції нейромаркетингу в Бангладеші. Окрім цього, автор рекомендує проведення маркетологами ініціативних просвітницьких програм в локальних спільнотах щодо безпечності пристроїв та технологій нейромаркетингу з метою зменшення стереотипного мислення щодо їх шкідливості та небезпечності для функціонування організму людини.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
582021814
Brazil Brazil
1
Colombia Colombia
1236733892
Czechia Czechia
27990
Denmark Denmark
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
1
Germany Germany
80039
Greece Greece
1598655269
India India
1889879788
Iran Iran
1
Ireland Ireland
2895614
Lithuania Lithuania
32935597
Malaysia Malaysia
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
32935601
Peru Peru
603912
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-93337549
Slovenia Slovenia
1
Spain Spain
1598655270
Turkey Turkey
136480
Ukraine Ukraine
795495091
United Kingdom United Kingdom
26890
United States United States
-140006324
Unknown Country Unknown Country
795495090
Vietnam Vietnam
6996

Downloads

Bangladesh Bangladesh
582021815
Brazil Brazil
1
China China
1
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
27989
Germany Germany
1
Greece Greece
1
India India
81857
Ireland Ireland
2895611
Italy Italy
109462382
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1598655252
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
322595922
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Slovenia Slovenia
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
55729
Ukraine Ukraine
358667305
United Kingdom United Kingdom
322595921
United States United States
-256693120
Unknown Country Unknown Country
81
Vietnam Vietnam
1
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Gani_MMI_A25-02-2018.pdf 662,56 kB Adobe PDF -1254600535

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.