Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68754
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analitical view of online marketing tools in the dimension of marketing campaigns' personalization in Slovakia
Other Titles Аналітичний огляд інструментарію онлайн-маркетингу для оптимізації персоналізованих маркетингових кампаній в Словаччині
Authors Gavurova, B.
Bacik, R.
Fedorko, R.
Rigelsky, M.
Keywords marketing tools
customer personalization
personalization of marketing communication
optimization of marketing campaigns
Slovak market
інструменти
форми маркетингових інструментів
персоналізація клієнтів
персоналізація маркетингових комунікацій
оптимізація маркетингової кампанії
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68754
Publisher Sumy State University
License
Citation Gavurova, B., Bacik, R., Fedorko, R., & Rigelsky, M. (2018). Analitical view of online marketing tools in the dimension of marketing campaigns' personalization in Slovakia. Marketing and Management of Innovations, 2, 186-200. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-15
Abstract The objective of the article is to enrich knowledge about marketing personalization of the optimization of marketing campaigns. In the article, differences in how customers perceive individual tools of marketing communication in the online environment were evaluated. When creating campaigns, only the customer's view of the product (segmentation) is often taken into account. This article recommends some bases depending on campaign optimization variables. From a methodological point of view, a homogeneity analysis was used to analyse the hypotheses that assessed the impact of instruments, as well as the impact depending on identification variables, such as gender, education and social status. Based on the outputs these facts were analysed. A questionnaire was used. (Data collection took place in early 2017). Our research has an application character and, therefore, one of the most attractive findings is in the area of practice, where focusing marketing campaigns on sales support in visual forms was recommended. In the vast majority of cases, the maker of marketing activities focuses on the construction of segments based on assumptions in strong association with the product. We optimize this approach because different customer groups respond differently to different tools and forms of tools and to their mutual combinations. Limitations of applications can be determined depending on the nature of the base file and therefore for countries with a distinctly different structure, the outputs do not have to be valid. Applying the lessons learned from the field of diversification of the impact of individual instruments in the early stages of campaigns can be recommended or in campaigns where there is an explicit problem with the exact determination of customer segments and the optimal tools
Метою статті є аналіз підходів до проведення персоналізованих маркетингових кампаній з метою їх оптимізації. Розглянуто та оцінено індивідуальне сприйняття споживачами маркетингових комунікаційних інструментів в онлайн-середовищі. Виявлено, що при плануванні персоналізованих маркетингових кампаній враховується як правило лише ставлення клієнта до продукту, що тим самим знижує її ефективність. Авторами визначається місце персоналізації в проведенні маркетингових кампаній, яка розглядається як система пошуку конкретних інструментів максимізації рівня задоволеності клієнтів. В даному дослідженні запропоновано основні параметри оптимізації персоналізованих маркетингових кампаній. З метою перевірки гіпотез про однорідність вибірок маркетингових інструментів було використано статистичний аналіз з урахуванням змінних факторів: гендерної ознаки, освіти та соціального статусу. Ідентифікація залежних та незалежних змінних здійснювалась на основі результатів анкетування 244 респондентів Словаччини у 2017 році. Отримані результати мають практичний характер та сфокусовані на підвищенні ефективності проведення маркетингової кампанії в онлайн-середовищі, в першу чергу для підприємств малого та середнього бізнесу, які не мають чітко розділеної на сегменти (кластери) клієнтської бази та обмежені у фінансових ресурсах. У рамках дослідження автори диверсифікували інструменти онлайн-маркетингу за ступенем їх впливу на клієнтів в залежності від рівня освіти, гендерної ознаки та соціального статусу. Автори зосереджують увагу на тому, що обмеженість використання отриманих результатів пояснюється їх чутливістю до змін цілей маркетингової кампанії та соціального устрою країни.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Germany Germany
231386
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2411
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
201
United Kingdom United Kingdom
4820
United States United States
145930
Unknown Country Unknown Country
15
Vietnam Vietnam
17528

Downloads

Canada Canada
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
200
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
402296
Unknown Country Unknown Country
16
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Gavurova_mmi_2_2018.pdf 784,86 kB Adobe PDF 402516

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.