Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69095
Title: Shaping Virtues Leadership to Enhance Corporate Social Responsibility and Sustainability. Insights from a Case Study
Other Titles: Формирование лидерских качеств для повышения корпоративной социальной ответственности и устойчивости. Взгляд из примера
Формування лідерства доброчесності для покращення корпоративної соціальної відповідальності та сталого розвитку. Статистичні дані з прикладу
Authors: Baldo, M.D.
Keywords: автентичність
подлинность
authenticity
корпоративна соціальна відповідальність
корпоративная социальная ответственность
orporate social responsibility
цілісність
целостность
integrity
стійкість
устойчивость
sustainability
доброчесна етика
добродетельная этика
virtue ethics
чесноти лідерства
лидерство добродетели
virtues leadership
Issue Year: 2018
Publisher: Sumy State University
Citation: Baldo, M.D. Shaping Virtues Leadership to Enhance Corporate Social Responsibility and Sustainability. Insights from a Case Study [Текст] / M.D. Baldo // Business Ethics and Leadership. - 2018. - Vol. 2, Issue 2. - P. 32-48. - DOI: 10.21272/bel.2(2).32-48.2018.- DOI: 10.21272/bel.2(2).32-48.2018
Abstract: Робота звертає увагу на атрибути лідерства, які дозволяють керівникам та підприємцям розробляти оригінальні стратегії, орієнтовані на КСВ, і сприяти стабільності. Простежуючи теоретичні основи, в роботі представлений емпіричний аналіз, заснований на якісному підході та методі дослідження випадків відносно італійської компанії - Geico Spa, чиї якості передового досвіду відносно як бізнесу, так і моделі лідерства.
В работе рассматривается внимание к атрибутам руководства, которые позволяют менеджерам и предпринимателям разрабатывать аутентичные стратегии, ориентированные на КСО, и способствовать устойчивости. Проследив теоретические рамки, в работе представлен эмпирический анализ, основанный на качественном подходе и методе тематического исследования относительно итальянской компании - Geico Spa, чьи черты превосходства относятся как к модели бизнеса, так и к лидерству.
The work addresses attention to the leadership attributes that allow managers and entrepreneurs to develop authentic CSR-oriented strategies and foster sustainability. After tracing the theoretical framework, the work presents the empirical analysis based on a qualitative approach and a case-study method relative to an Italian company − Geico Spa whose traits of excellence are relative to both the business and the leadership model.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69095
Type: Article
Appears in Collections:Business Ethics and Leadership (BEL)

Views
Other12
Downloads
Other14


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Mara_Del_Baldo_Shaping_Virtues_Leadership.pdf518.67 kBAdobe PDF14Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.