Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69740
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Suggestive material as an aspect of stylistic implication of English advertising discourse (based on American TV commercials) |
Other Titles |
Сугестивний матеріал як аспект стилістичної імплікації в англомовному рекламному дискурсі (на матеріалі американської телевізійної реклами) Суггестивный материал как аспект стилистической импликации в англоязычном рекламном дискурсе (на материале американской телевизионной рекламы) |
Authors |
Baranova, Svitlana Volodymyrivna
Trofymenko, A. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9425-9774 |
Keywords |
advertisement suggestion implication stylistic devices advertising discourse реклама сугестія/навіювання імплікація стилістичні засоби рекламний дискурс суггестия/внушение импликация стилистические фигуры речи рекламный дискурс |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69740 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Baranova, S. Suggestive material as an aspect of stylistic implication of English advertising discourse (based on American TV commercials) [Текст] / S. Baranova, A. Trofymenko // Філологічні трактати. - 2018. - Т.10, № 3. - С. 15-19. - DOI: 10.21272/Ftrk.2018.10(3)-02. |
Abstract |
Подана стаття розглядає сугестію як комунікативний фактор імплікації, що було поширено в англомовній телевізійній рекламі використанням різноманітних стилістичних засобів, а саме – тих засобів, що ототожнені з імплікаційними маркерами, які утворюють сугестивний матеріал. Робота передбачає детальний аналіз стилістичних експресивних прийомів використаних в рекламі з метою формування нових конотацій для продукту через створення прихованих, навіяних значень та конотаційних полів для продукту, що рекламується. Особлива увага приділяється присутності навіювання як вербального фактору у формуванні рекламного тексту на одному рівні з візуальною передачею сугестії. Робота націлена на подальше доведення того, що імплікація в рекламному дискурсі базується на сугестивному стилістичному матеріалі для виконання маніпулятивної функції реклами. Данная статья рассматривает суггестию как коммуникативный фактор импликации, который распространяется в англоязычной телевизионной рекламе через использование разнообразных стилистических фигур речи, а именно тех фигур речи, которые отождествляются с маркерами импликации, создающими суггестивный материал. Работа включает в себя детальный анализ стилистических экспрессивных фигур речи, которые были использованы в рекламе с целью формирования новых коннотаций для продукта при помощи создания скрытых значений, которые внушают присутствие новых коннотативных полей для рекламируемого продукта. Особенное внимание уделяется присутствию внушения как вербального фактора в создании рекламного текста наравне с визуальной передачей данного фактора. Работа ставит перед собой цель в дальнейшем доказать, что импликация в рекламном дискурсе основана на суггестивном стилистическом материале, который исполняет манипулятивную функцию рекламы. The article deals with suggestion as a communicative aspect of implication extrapolated by various stylistic devices in English television commercial advertisements, namely the use of those devices that can be equalised with implicatures concerned with creating suggestive material. It shows detailed analysis of stylistic devices employed in advertising to diversify the connotations of a product by creating implicit, suggestive meanings and connotative fields for the product that is being advertised. Particular attention is paid to the presence of suggestion as a verbal factor in forming the text of a commercial just as well as it is conveyed visually. The focus is on further proving that implications in advertisement discourse rely on suggestive stylistic material to perform the manipulative function of any commercial. |
Appears in Collections: |
Філологічні трактати |
Views
China
-1235755594
Finland
1
France
299
Germany
44160604
Iran
1
Ireland
843619
Lithuania
11040750
Morocco
843613
Netherlands
263217
Singapore
1
Sweden
4796
Ukraine
1625188101
United Kingdom
281905484
United States
-1201277236
Unknown Country
68956717
Vietnam
9595
Downloads
China
1823456107
India
1
Ireland
1
Lithuania
11040751
Netherlands
1
Ukraine
1625188102
United Kingdom
1
United States
1823456108
Unknown Country
13
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Baranova_advertisement.pdf | 322.33 kB | Adobe PDF | 988173790 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.