Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70809
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Mетодичні аспекти діагностики маркетингової політики розподілу підприємства
Other Titles Methodical aspects of enterprise’s marketing distribution policy diagnostics
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Saher, Liudmyla Yuriivna  
Ivashova, Nadiia Vasylivna
Keywords розподіл
распределение
distribution
маркетингова політика розподілу
маркетинговая политика распределения
marketing distribution policy
діагностика
диагностика
diagnostics
ефективність
эффективность
effectiveness
ризики
риски
risks
Type Book chapter
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70809
Publisher Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji
License
Citation Сигида, Л.О. Методичні аспекти діагностики маркетингової політики розподілу підприємства [Текст] / Л.О. Сигида, Л.Ю. Сагер, Н.В. Івашова // Transformations in Contemporary Society: Economic Aspects: monograph. - Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2017. - P. 231-237.
Abstract Визначено, що маркетингова політика розподілу поширюється на всі види діяльності підприємства і об'єднує галузі постачання, виробництва і розподілу. Також запропоновано етапи діагностики маркетингової політики розподілу на підприємстві. До них відносяться: 1) аналіз факторів внутрішнього і зовнішнього середовища; 2) аналіз внутрішньої системи маркетингової політики розподілу на підприємстві; 3) виявлення ризиків продажів, які впливають або можуть вплинути на маркетингову політику розподілу.
Определено, что маркетинговая политика распределения распространяется на все виды деятельности предприятия и объединяет области снабжения, производства и распределения. Также предложено этапы диагностики маркетинговой политики распределения на предприятии. К ним относятся: 1) анализ факторов внутренней и внешней среды; 2) анализ внутренней системы маркетинговой политики распределения на предприятии; 3) выявление рисков продаж, которые влияют или могут повлиять на маркетинговую политику распределения.
It is determined that marketing distribution policy permeates all activities of the enterprise and integrates its supply, production and distribution areas. Also, stages of enterprise’s marketing distribution policy diagnostics are proposed. They include 1) analysis of factors of internal and external environment; 2) analysis of the internal system of marketing distribution policy at the enterprise; 3) identifying sales risks that affect or may affect marketing distribution policy.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Finland Finland
1
Ukraine Ukraine
193
Unknown Country Unknown Country
34

Downloads

Ukraine Ukraine
194
Unknown Country Unknown Country
13

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_Saher_Ivashova.pdf 368,67 kB Adobe PDF 207

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.