Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70922
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Image of women's volleyball in Lithuania perceiving its customer behavior
Other Titles Вплив споживчої поведінки на імідж жіночого волейболу в Литві
Authors Jeseviciute-Ufartiene, L.
Skackauskiene, I.
ORCID
Keywords customer behaviour
fans
image of volleyball
management of women's sport
поведінка споживачів
шанувальники
імідж волейболу
управління жіночим спортом
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/70922
Publisher Sumy State University
License
Citation Jeseviciute-Ufartiene, L., & Skackauskiene, I. (2018). Image of Women’s Volleyball in Lithuania Perceiving its Customer Behavior. Marketing and Management of Innovations, 4, 179-190. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-16
Abstract Customer orientation is essential for long-term success competing between sports organizations in this dynamic business world. Perception of customer behaviour might be essential providing a competitive advantage of sport’s organization. Customer orientation in strategy might increase customers' loyalty which is important for companies striving for survival and strengthening their competitiveness in the market. Customers’ of sport’s organization might behave differently according to the type of sport and even gender of sport’s team. In this case, customers’ (fans’) behaviour of women’s volleyball is analysed as an important factor in exploring its image. The aim of this article is to perceive the influence of the customers’ behaviour in Lithuanian women's volleyball to its image. There was done sampling using a questionnaire with women's volleyball customers. So, we can suggest, that customer loyalty is related to the image of the sport's organization or team. The results of the research showed that women's volleyball is not a very popular sports game among Lithuanian people. Besides, according to the findings, the main customers of Lithuanian women's volleyball are retired professional players of volleyball and their family members. Thus, Lithuanian women's volleyball image has to be improved and firstly paying attention to customers' behaviour. Strong and statistically important Pearson correlation of the image of women’s volleyball and public relations (as advertising and sharing information) shows that greater the image of women’s volleyball needs greater attention and investment to public relations. Scientifically research results have a value of specific research of women’s volleyball image in Lithuania. Furthermore, these research results could be applied to the practice of sports management while creating a strategy for the image of women’s volleyball.
Орієнтація на клієнта є основною для довгострокового успіху спортивних організацій, що конкурують між собою в умовах турбулентного бізнес-середовища. За таких умов врахування поведінки споживачів є необхідним для забезпечення конкурентної переваги спортивної організації. Стратегія орієнтації на клієнта може сприяти підвищенню лояльності споживачів, що є важливим для компаній, які прагнуть до виживання та зміцнення конкурентоспроможності на ринку. Клієнти спортивної організації можуть поводити себе по-різному, залежно від виду спорту та навіть статі спортивної команди. У статті аналізується поведінка споживачів (вболівальників) жіночого волейболу як важливий чинник у вивченні його іміджу. Мета статті полягає у визначенні впливу поведінки споживачів жіночого волейболу Литви на його імідж. Авторами було проведено вибіркове дослідження за допомогою опитування клієнтів жіночого волейболу. Результати дослідження свідчать, що основними споживачами литовського жіночого волейболу є в минулому професійні гравці з волейболу та їх члени родини. Було встановлено, що імідж спортивної організації чи команди впливає на лояльність споживачів. Результати опитування також свідчать про незначну популярність жіночого волейболу серед населення Литви. У зв’язку з цим, імідж жіночого волейболу в Литві має покращуватись, в першу чергу, шляхом вивчення поведінки споживачів. Досить велике значення коефіцієнту кореляції Пірсона між іміджем жіночого волейболу і зв’язками з громадськістю (наприклад, реклама й обмін інформацією) підтверджує необхідність більш уважного ставлення до іміджу жіночого волейболу та інвестування у зв’язки з громадськістю. Результати статті є важливими для дослідження іміджу жіночого волейболу в Литві. Крім цього, отримані результати можуть бути застосовані в практиці спортивного менеджменту при формування стратегії покращення іміджу жіночого волейболу.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
382484
Czechia Czechia
1
France France
17020
Greece Greece
2166
Ireland Ireland
56323
Lithuania Lithuania
2069631
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
1
Philippines Philippines
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
191242
Ukraine Ukraine
6860607
United Kingdom United Kingdom
2069628
United States United States
20581515
Unknown Country Unknown Country
6860606
Vietnam Vietnam
2168

Downloads

Australia Australia
1
Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1
India India
1
Iran Iran
2069625
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1233
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1
Romania Romania
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
20581514
United Kingdom United Kingdom
17020
United States United States
20581516
Unknown Country Unknown Country
24
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
А125-04-2018_Jeseviciute.pdf 222,92 kB Adobe PDF 43250946

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.