Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71216
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Образ героя-бунтаря в рекламі: соціалізаційний аспект
Other Titles Образ героя-бунтаря в рекламе: социализационный аспект
Image of the hero-rebel in advertising: the socialization aspect
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords герой-бунтар
герой-бунтарь
hero-rebel
реклама
advertising
комунікації
коммуникации
communications
соціалізація
социализация
socialization
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71216
Publisher Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
License
Citation Яненко, Я.В. Образ героя-бунтаря в рекламі: соціалізаційний аспект [Текст] / Я.В. Яненко // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. – Вип. 11. – 2017. – С. 95–100.
Abstract Метою статті є визначення комунікаційних та соціалізаційних особливостей використання образу героя-бунтаря у сучасній рекламі. В результаті дослідження уточнено комунікаційні особливості рекламного контенту, який ґрунтується на образі героя-бунтаря та виявлено складові конструювання рекламних повідомлень із використанням образу цього героя. Особливу увагу приділено аналізу соціалізаційного впливу на споживачів образу героя-бунтаря, зокрема, демонстрації різних форм протесту та іміджу героя, що відрізняється від загальноприйнятих стандартів.
Целью статьи является определение коммуникационных и социализационных особенностей использования образа героя-бунтаря в современной рекламе. В результате исследования уточнены коммуникационные особенности рекламного контента, основанного на образе героя-бунтаря и выявлены составляющие конструирования рекламных сообщений с использованием образа данного героя. Особое внимание уделено анализу социализационного воздействия на потребителей образа героя-бунтаря, в частности, демонстрации различных форм протеста и имиджу героя, отличающемуся от общепринятых стандартов.
The article deals with analysis of communication and socialization features of using the image of the hero-rebel in modern advertising. The result of the study was to find out the specifics of advertising content using the image of the hero-rebel. In advertising, the motif of freedom is used, which is broadcast to the target audience through an attractive image of the hero-rebel. The advertisement shows a demonstration of consumer protest as a process of choosing a little-known brand or choosing a brand with a «rebel» image; as a demonstration of the conflict of generations, when children and adolescents do not consciously choose the products that the older generation chose; as an emphasis on the opportunities offered by alternative solutions. In this case, the product is often opposed to the «old» brands. Particular attention is paid to the analysis of the socializing influence of the hero-rebel image on consumers. This influence consists, in particular, in demonstrating the image, which differs from generally accepted standards; in propagate of new knowledge about the market of goods and services and about the features of products; in demonstration of a «protest» model of behavior. The image of the hero-rebel in modern advertising affects the target audience through the broadcast of various forms of protest. This can be demonstrated as a choice of brands that are opposed to market leaders.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
190826999
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
49074
Greece Greece
1
Ireland Ireland
11495083
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
434
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
34114869
United Kingdom United Kingdom
11495081
United States United States
99557584
Unknown Country Unknown Country
34114868

Downloads

France France
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
99557584
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
190826998
Unknown Country Unknown Country
5

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Hero-rebel.pdf 412,54 kB Adobe PDF 290384591

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.