Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72698
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Branding Initiatives in Higher Educational Institutions: Current Issues and Research Agenda
Other Titles Брендинг закладів вищої світи: проблеми та перспективи
Authors Alam, Muhammad Intisar
Faruq, Mohammad Omar
Alam, Mohammad Zahedul
Gani, Mohammad Osman
Keywords брендинг
заклади вищої освіти
маркетинг
Бангладеш
студент
branding
Higher Educational Institutions
marketing
Bangladesh
student
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72698
Publisher Sumy State University
License
Citation Alam, M. I, Faruq, M. O., Alam, M. Z., & Gani, M. O. (2019). Branding Initiatives in Higher Educational Institutions: Current Issues and Research Agenda. Marketing and Management of Innovations, 1, 34-45. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-03
Abstract В основу статті покладено гіпотезу, що протягом останніх декількох років брендинг відіграє значну роль у діяльності не лише компаній, а й закладів вищої освіти (ЗВО). Зміна середовища, включаючи соціальні, правові та економічні умови, зумовлює необхідність постійних змін у способах діяльності університету, що забезпечить їх функціонування в довгостроковій перспективі. У статті систематизовано та охарактеризовано сучасні концепції брендингу університетів Бангладеш державної та приватної форми власності, які сприяють їх популяризації. У рамках даного дослідження автори зазначають, що брендинг ЗВО Бангладеш є складним процесом, що пояснюється його безсистемністю та розгалуженістю основних стейкхолдерів ЗВО. Об’єктом дослідження обрано десять провідних ЗВО Бангладеш різних форм власності. Базу даних для аналізу склали результати опитування 400 респондентів (200 студентів, які наразі навчаються та 200 потенційних студентів ЗВО). При цьому вибірку сформовано методом випадкового відбору. У статті визначено силу та статистичну значимість впливу семи змінних (імідж університету, якість освіти, рейтинг ЗВО, репутація, місце розташування, політична ситуація та якість підготовки викладачів) на суб’єктивну думку респондентів. Результати даного дослідження свідчать про наявність широкого спектру критеріїв, згідно яких студенти обирають між приватними та державними університетами Бангладеш. При цьому отримані результати засвідчили невідповідність вибору респондентами ЗВО для навчання та очікуваними особистісним критеріями відбору. Аналіз результатів опитування підтвердив гіпотезу, що студенти обирають університети за якістю освіти та рівнем популярності його бренду. Окрім цього, автори встановили, що роботодавці зацікавленні у рекрутингу випускників топ-брендових ЗВО з метою підвищення ефективності діяльності своїх компаній. У майбутньому отримані емпіричні результати дослідження можуть бути корисними для науковців та менеджменту ЗВО державної та приватної форми власності.
Branding is a very common issue for Higher Educational Institutions like other profitable organizations over the last few years. This study illustrates the present branding scenarios of different public and private universities of Bangladesh which will help to provide a vivid knowledge about the regional universities of Bangladesh. Addressing to the present branding challenges and issues, it was observed that the process of branding initiative is very complex due to multiple reasons, i.e. lack of consistency, accuracy, and commitment from the different stakeholders. For the purpose of the study, the top ten leading public and private universities have been selected for collecting data on brand initiatives. For the objective of the research, 200 existing students along with 200 potential students were selected. Students, qualified or eligible for university admission were taken randomly as the sample of the study. Several variables including images of the university, education quality, rank, reputation, location, political situation or influence and teachers’ quality have been measured through a seven-point measurement scale to evaluate the branding initiative. This study reveals that regarding the selection of the public and private universities in Bangladesh, students have a wide range of consideration; and their evaluation about the institution is in paradox, because the institutions they have intended to attend may not be going to fulfil their desired expectations in terms of different dimensions. Branding initiatives of the selected universities are not enough in these circumstances for branding Bangladeshi universities at an international level. Findings of the study have revealed that students are going to target the branded and reputed universities comparing to the quality of education. It has also been observed that employers also recruit graduates from the top-ranking branded universities for their organizational performance. The academics and the marketing policy makers of public and private universities will be assisted by the findings of this study regarding their branding issues in future. Lastly, the study highlights some limitations and future direction in this context.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Bahrain Bahrain
1
Bangladesh Bangladesh
-176829892
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
463306944
Germany Germany
16154275
Ghana Ghana
1621657
India India
2130561414
Indonesia Indonesia
-176829897
Iran Iran
92986651
Italy Italy
1
Kenya Kenya
4671
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
92986650
Panama Panama
1
Peru Peru
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
73150
Russia Russia
1
South Africa South Africa
16154279
Sri Lanka Sri Lanka
16154270
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
1486
United Kingdom United Kingdom
8887957
United States United States
-176829886
Unknown Country Unknown Country
2130561410
Vietnam Vietnam
16154284

Downloads

Bangladesh Bangladesh
-176829893
Canada Canada
1
Chile Chile
16154282
Egypt Egypt
-176829888
Germany Germany
92986656
Ghana Ghana
1
India India
-176829887
Indonesia Indonesia
4678
Iran Iran
463306942
Ireland Ireland
1
Kenya Kenya
4668
Lebanon Lebanon
1
Pakistan Pakistan
-176829882
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
South Africa South Africa
-176829883
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1487
United Kingdom United Kingdom
16154281
United States United States
-176829885
Unknown Country Unknown Country
47
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Muhammad Intisar Alam_MMI_01_2019.pdf 235,85 kB Adobe PDF -472366269

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.