Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72734
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing Instrument of Improving Hotel Management Service: Evidence of Visegrad Group Countries
Other Titles Маркетингові інструменти підвищення ефективності управління готельним бізнесом: досвід країн Вишеградської групи
Authors Bacik, R.
Kmeco, L.
Richard, F.
Olearova, M.
Rigelsky, M.
Keywords туризм
репутація
маркетингові комунікації
готель
Вишеградська група
tourism
reputation
marketing communication
hotels
Visegrad Group
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72734
Publisher Sumy State University
License
Citation Bacik, R., Kmeco, L., Richard, F., Olearova, M., & Rigelsky, M. (2019). Marketing Instrument of Improving Hotel Management Service: Evidence of Visegrad Group Countries. Marketing and Management of Innovations, 1, 208-220. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.1-17
Abstract На ефективність управління готельним бізнесом, в першу чергу, впливає рівень задоволення потреб споживачів. Окрім цього розвиток інтернет-послуг зумовлює появу нових можливостей та послуг, що в свою чергу, вимагає від готельного менеджменту швидкої реакції та адаптації до змін. Головною метою статті є визначення взаємозв’язку між онлайн-відгуками клієнтів щодо якості наданих послуг та їх бажанням рекомендувати даний готель. Об’єктом дослідження є готелі країн Вишеградської групи. Актуальність даного дослідження пояснюється необхідністю аналізу факторів, які впливають на рівень задоволення клієнтів умовами проживання у готелях. Авторами запропоновано маркетингові стратегії, які враховують фактори впливу на рівень задоволення клієнтів наданими послугами. Емпіричні результати роботи ґрунтуються на відгуках та оцінках споживачів щодо якості готельних послуг, що опубліковані на туристичному сайті Expedia.com. Автори зазначають, що Expedia.com фокусується на якісній оцінці готелів країн Вишеградської групи. Масиви даних для аналізу було сформовано на основі 345175 опублікованих рейтингів клієнтів по 1500 готелям. У ході роботи автори проаналізували частку споживачів, які у першому півріччі 2017 року рекомендували готелі згідно обраних факторів. Автори відмічають, що згідно результатів дослідження для країн Вишеградської групи характерним є прямо пропорційна залежність між факторами, які відображають якість послуг готелю, та питомою вагою клієнтів, які рекомендують проживання в готелі. Дослідження показало, що готелі, маркетингова політика яких, прямо чи опосередковано спрямована на підвищення іміджу та репутації, мають зосереджуватись на наступних факторах: чистота кімнати, обслуговуючий персонал, комфортність приміщення чи умови проживання у готелі. Вищезазначені фактори позитивно впливають на зростання кількості позитивних відгуків про готель, що тим самим формує позитивний імідж готелю та постійне зростання його конкурентних переваг на ринку готельного бізнесу.
Successful operation of hotels and their development depends on satisfying customer needs. The Internet has brought significant changes in everyday life. It creates new opportunities and challenges in a world that is constantly changing but also for companies that operate in it. The Internet has also significantly changed the operating environment of the hotel industry. The objective of this article is to determine the link between online customer reviews expressing the quality of hotels and the willingness of customers to recommend the accommodation, based on the research conducted within the Visegrad Group. In view of the existing research gap on factors affecting customer satisfaction in accommodation facilities, the article helps to broaden the theoretical basis of the issue and helps hotel and accommodation establishments to establish marketing strategies that will lead to a better understanding of indicators affecting their customers' satisfaction. Research is based on customer reviews of hotel services published by Expedia.com, which focus on rating hotels in the Visegrad countries. Within the selected hotel ratings, we used automatic data collection for monitored variables (ratings). 345175 ratings have been analysed for 1500 hotels. The focus was on the percentage of guests recommending hotels in relation to selected variables. Data collection took place in the first half of 2017. The outputs of our research point to the fact that in the Visegrad Group countries there is a significant impact of specific variables expressing the quality of the hotel on the percentage of customers recommending the accommodation. Hotels that have a marketing philosophy primarily or secondarily built for achieving a good reputation should not neglect activities that have a positive effect on Room cleanliness, Service and staff, Room comfort or Hotel condition as they reflect the increasing value of the recommendation in the theoretical but especially practical, and thus a steadily increasing competitive advantage.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
303
United Kingdom United Kingdom
985
United States United States
11162
Unknown Country Unknown Country
22
Vietnam Vietnam
3283

Downloads

Canada Canada
1
Germany Germany
1973
Ukraine Ukraine
302
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
11163
Unknown Country Unknown Country
17
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Bacik_ММІ_01_2019.pdf 521,93 kB Adobe PDF 13458

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.