Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72881
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Напрями удосконалення українського законодавства в сфері інклюзивної освіти з урахуванням зарубіжного досвіду у світлі реформи нової української школи
Other Titles Directions of improvement of the Ukrainian legislation in the field of inclusive education taking into account foreign experience in the light of the reform of the new Ukrainian school
Authors Shlapko, Tetiana Viktorivna  
Шудренко, Д.А.
Соколенко, О.П.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1619-3831
Keywords інклюзивна освіта
инклюзивное образование
inclusive education
нова українська школа
новая украинская школа
new Ukrainian school
діти з особливими освітніми потребами
дети с особыми образовательными потребностями
children with special educational needs
професійна адаптація дітей з особливими освітніми потребами
профессиональная адаптация детей с особыми образовательными потребностями
Professional Adaptation of Children with Special Educational Needs
Національне агентство з якості інклюзивної освіти
Национальное агентство по качеству инклюзивного образования
Professional Adaptation of Children with Special Educational Needs
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72881
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Шлапко, Т.В. Напрями удосконалення українського законодавства в сфері інклюзивної освіти з урахуванням зарубіжного досвіду у світлі реформи нової української школи [Текст] / Т.В. Шлапко, Д.А. Шудренко, О.П. Соколенко // Правові горизонти. – 2019. – Вип. 14 (27). – С. 40-48.
Abstract У статті звернено увагу на існуючу правову невизначеність навколо терміну «розумне пристосування». На нашу думку, також існує необхідність і в тлумаченні певних понять в сфері інклюзивної освіти, зокрема поняття «сервісів із розумного пристосування». З цього приводу був досліджений досвід США, які у Individuals with Disabilities Education Act, де визначений перелік допоміжних сервісів для дитини з особливостями психофізичного розвитку. Запропоновано рецепіювати дуже вдалу схожу норму із американського IDEA.
The article focuses on the existing legal uncertainty surrounding the term "reasonable." adaptation". In our opinion, there is also a need for the interpretation of certain concepts in the field inclusive education, in particular the notion of "services of reasonable adaptation". On this occasion was The United States has studied the experience of the Individuals with Disabilities Education Act, which has a defined list auxiliary services for a child with peculiarities of psychophysical development. Proposed to recite a very successful norm from the American IDEA.
Appears in Collections: Правові горизонти / Legal horizons

Views

France France
301
Ireland Ireland
1912168
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
135279
Russia Russia
1
Singapore Singapore
114721595
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
69543715
United Kingdom United Kingdom
12183389
United States United States
6580903
Unknown Country Unknown Country
24365835

Downloads

France France
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
69543715
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
6580904
Unknown Country Unknown Country
10

Files

File Size Format Downloads
Shlapko_napriamy_udoskonalennia_ukrainskoho.pdf 2,03 MB Adobe PDF 76124634

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.