Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72982
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтегровані уроки: іноземна мова та світова література
Other Titles Integrated classes: Foreign language and World literature
Authors Великодна, А.І.
Keywords міжпредметні зв’язки
межпредметные связи
interdisciplinary relations
інтегровані уроки
интегрированные уроки
integrated classes
навчальна дисципліна
учебная дисциплина
academic subject
форма проведення уроку
форма проведения урока
lesson form
глобальне мислення
глобальное мышление
global thinking
зарубіжна література
зарубежная литература
world literature
навчальний план
учебный план
curriculum
позакласне читання
внеклассное чтение
extra-curricular reading
художній текст
художественный текст
literary text
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72982
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Великодна, А.І. Інтегровані уроки: іноземна мова та світова література [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / А.І. Великодна; наук. керівник О.В. Назаренко. - Суми: СумДУ, 2019. - 37 с.
Abstract У бакалаврській роботі розглянуто особливості реалізації методу інтегрованого навчання при вивченні іноземних мов учнями загальноосвітніх шкіл, зокрема при використанні міжпредметних зв’язків з англійської мови та зарубіжної літератури. Розглянуто дві форми проведення уроків: урок позакласного читання та урок-інсценізацію. Встановлено, що інтегровані уроки сприяють підвищенню рівня знань учнів за рахунок формування цілісного уявлення світу та глобального мислення. Основна мета інтегрованих уроків – відхід від системи членування знань на окремі дисципліни.
В бакалаврской работе рассмотрены особенности реализации метода интегрированного обучения при изучении иностранных языков учащимися общеобразовательных школ, в том числе при использовании межпредметных связей английского языка и зарубежной литературы. Рассмотрены две формы проведения уроков: урок внеклассного чтения и урок-инсценировку. Установлено, что интегрированные уроки способствуют повышению уровня знаний учащихся за счет формирования целостного представления о мире и глобального мышления. Основная цель интегрированных уроков - уход от системы членения знаний на отдельные дисциплины.
In this paperwork the peculiarities of the implementation of the method of integrated learning in the study of foreign languages and using of interdisciplinary connections between English and World literature are studied. Two lesson forms are considered: lesson of extracurricular reading and the lesson-staging. Integrated lessons contribute to raising the level of students' knowledge through the formation of global thinking.
Appears in Collections: Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Germany Germany
58117
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
272119
United Kingdom United Kingdom
4619
United States United States
879156
Unknown Country Unknown Country
272140

Downloads

Austria Austria
879134
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
9241
France France
44151
Germany Germany
879142
Hungary Hungary
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
879149
Norway Norway
1
Poland Poland
165118
Romania Romania
272141
Russia Russia
4617
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1486162
United Kingdom United Kingdom
30193
United States United States
879133
Unknown Country Unknown Country
272139

Files

File Size Format Downloads
Bachelous_paper.pdf 1,04 MB Adobe PDF 5800332

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.