Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74278
Title: Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities
Other Titles: Конкурентоспроможність українських компаній на зовнішніх ринках: нові виклики й можливості
Конкурентоспособность украинских компаний на внешних рынках: новые вызовы и возможности
Authors: Sabadash, Viktor Volodymyrovych
Stauvermann, P.J.
Peleshchenko, R.O.
Keywords: бізнес
зовнішньоекономічна діяльність
компанія
компетентність
конкуренція
продукт
рейтинг
ринок
торгівля
бизнес
внешнеэкономическая деятельность
компания
компетентность
конкуренция
рынок
торговля
business
foreign economic activity
company
competence
competition
product
rating
market
trade
Issue Year: 2019
Publisher: Sumy State University
Citation: Sabadash, V.V. Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities [Текст] / V.V. Sabadash, P.J. Stauvermann, R.O. Peleshchenko // Механізм регулювання економіки. - 2019. - № 1. - С. 79-89. - DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2018.83.06.
Abstract: У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.
В статье на основе анализа актуальных проблем внешнеэкономической деятельности определены ключевые задачи украинских компаний при работе на внешних рынках. Технологии выхода украинских компаний (особенно небольших) на внешние рынки являются достаточно затратными и организационно сложными. Даже однажды выстроенная успешная стратегия внешнеэкономической деятельности требует постоянных улучшений и корректив в соответствии с изменениями внешней бизнес-среды. Приоритетными сферами, инновационные преобразования и усовершенствования в которых будут способствовать улучшению конкурентных позиций украинских компаний на внешних рынках, являются: профессиональная (компетентности, знания, опыт), логистическая (базис поставки во внешнеторговых контрактах), страховая (валютные риски), финансовая (валютные дерегуляции), институциональная (привлечение внешних инвестиций), таможенная (электронное декларирование), технологическая. В исследовании доказано, что в конкурентных условиях коммерчески успешная стратегия внешнеэкономической деятельности украинских компаний может быть обеспечена за счёт активизации трансфера технологий; наращивания объёмов торговли высокотехнологичными товарами и экспортом товаров (услуг) с высокой добавленной стоимостью; использования преференций соглашений о зоне свободной торговли; наращивания экспорта органической продукции земледелия; усиления процедур защиты интеллектуальной собственности. Указанные компоненты характеризуются существенным потенциалом роста конкурентоспособности национальных компаний на внешних рынках. Учитывая ресурсные возможности украинских компаний и внешние вызовы (экономические, геополитические, технологические, инвестиционные), стратегической задачей является постепенная, но необратимая переориентация торговых потоков с рынков стран-СНГ на европейский и азиатский рынки.
The key tasks of Ukrainian companies in foreign markets are determined in the article on the basis of analysis of the actual problems of foreign economic activity. The technologies of Ukrainian companies (especially small ones) entering foreign markets are quite costly and organizationally complex. Even a once successful strategy of foreign economic activity needs continuous improvement and adjustments in line with changes in the external business environment. Priority areas, innovations, and improvements that will contribute to improving the competitive position of Ukrainian companies in foreign markets include: professional (competence, knowledge, experience), logistics (the basis of supply in foreign trade contracts), insurance (exchange rate risks), financial (currency deregulation), institutional (attraction of external investments), customs (electronic declaration), and technological. The study proved that in a competitive environment, a commercially successful strategy of foreign economic activity of Ukrainian companies can be secured through intensification of technology transfer; increase in the volume of hightech goods trade and exports of goods (services) with high added value; use of advantage of free trade agreements; increase in exports of organic farming products; strengthening the procedures for protecting intellectual property. These components are characterized by the significant potential for increasing the competitiveness of national companies in foreign markets. Taking into account resource opportunities of Ukrainian companies and external challenges (economic, geopolitical, technological, investment), the strategic task is gradual, but the irreversible shift of trade flows from the CIS countries to the European and Asian market.
URI: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74278
Type: Article
Appears in Collections:Механізм регулювання економіки

Views
Other7
Downloads
Other4


Files in This Item:
File Description SizeFormatDownloads 
Sabadash_Competitiveness.pdf509.73 kBAdobe PDF4Download


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.