Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74293
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | An Exploration of Issues Affecting Consumer Purchase Decisions Towards Eco-friendly Brands |
Other Titles |
Дослідження факторів впливу на ставлення споживачів до екологічного бренду |
Authors |
Olasiuk, H.
Bhardwaj, U. |
ORCID | |
Keywords |
споживачі процес прийняття рішень еко-бренд частота зелений маркетинг обробка інформації consumer preferences decision-making process eco-friendly brand eco-purchase frequency green marketing information processing purchase intentions |
Type | Article |
Date of Issue | 2019 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74293 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Olasiuk, H., & Bhardwaj, U. (2019). An Exploration of Issues Affecting Consumer Purchase Decisions Towards Eco-friendly Brands. Marketing and Management of Innovations, 2, 173-184. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-15 |
Abstract |
У статті узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо
поведінки еко-споживачів через призму споживчих переваг та моделей обробки інформації про екологічні бренди. Основною метою дослідження є аналіз причин низького рівня екологічної свідомості індійських споживачів, незважаючи на високу їх екологічну обізнаність і позитивне ставлення до екологічного бренду. Систематизація літературних джерел і підходів до вирішення проблеми низької активності еко-шоппінгу в Індії свідчить, що позитивне ставлення споживачів і їх наміри відповідають наявним екологічним інтересам, проте це не призводить до збільшення обсягів продажів еко-товарів. Актуальність вирішення цієї наукової проблеми полягає у необхідності формування перспективних напрямів розвитку екологічного ринку та визначення напрямів еко-розвитку індійських компаній. У ході дослідження, виявлено високий рівень невизначеності молоді при прийнятті рішення щодо купівлі еко-товарів. Так, молодь готова більше споживати еко-продукції, однак, їх фінансові можливості обмежені. Встановлено, що низка еко-товарів на індійському ринку мають високу ціну та низьку якість. Результати дослідження
довозили зробити висновок, що оточення споживачів (члени сім'ї та друзі) мають незначний вплив на рішення щодо купівлі еко-товарів. У статті використано метод порівняння, регресійний аналіз, метод головних компонент. Окрім цього, для оцінки впливу переваг споживачів на частоту придбання екологічних брендів авторами використано ANOVA модель. Об'єктом досліджень є екоспоживачі, що проживають в місті Делі і Національному столичному регіоні. Дані регіони мають найвищий рівень освіти та кращий доступ до еко-товарів. Інформаційну базу сформовано на основі анкетування 194 респондентів у 2018 році. Результати емпіричного аналізу впливу
споживчих переваг на частоту придбання еко-товарів дають підстави зробити висновок про наявність статистично значущого взаємозв'язку між частотою придбання та рівнем екологічної свідомості. Дослідження емпірично підтверджує і теоретично доводить, що збільшення попиту на інформацію про еко-бренди не призводить до зростання обсягів продажів еко-продукції в Індії. Результати досліджень можуть бути використані екоорієнтованими компаніями при формуванні
маркетингового комплексу просування еко-товарів. This paper summarizes the arguments and counterarguments within the scientific discussion on the issue of eco-consumers purchase decisions through the lens of consumer preferences and patterns of information processing in the course of eco-friendly brands purchase. The main purpose of the research is to bridge the gap in understanding why shoppers in India despite high environmental awareness and positive attitudes practice sustainable consumer behaviour by consuming less than better. Systematization of literary sources and approaches for solving the problem of the low frequency of eco-shopping indicates that positive attitudes and purchase intentions correspond with environmental concerns, however, they are not manifested in more frequent purchase actions. The relevance of the solution of this scientific problem is that it gives orientation to the firms on a better understanding of eco-market in India. Investigation of the topic reveals high ambiguity in buying decisions among young eco-buyers, who are ready to consume more but find it difficult due to high price, poor quality and distribution models of eco-firms. The research established the negligible impact of family members and friends as role models for promoting green sales. Methodological tools of the research methods were comparative studies, regression analysis, Principal Component Analysis and ANOVA to establish the effects of information processing and consumer preferences on the frequency of eco-friendly brands purchasing. The object of research is eco-consumers residing in Delhi and NCR because namely they are more educated and have better access to green products. Convenient sampling covered 194 respondents and was conducted in 2018. The paper presents the results of an empirical analysis of the effects of consumer preferences on the frequency of eco-shopping actions, which showed a significant relationship between purchase frequency and level of environmental concerns. The research empirically confirms and theoretically proves that increasing demand for information about eco-brands does not lead to more often shopping. The results of the research can be useful for eco-firms to enhance marketing-mix capable to offer competitive price, quality, distribution and communication with customers. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-1078563499
Austria
149403
Azerbaijan
1
Bangladesh
-514044947
Belgium
120637
Brazil
1
Canada
2094523392
China
-1941569934
Colombia
1
Côte d’Ivoire
1
Egypt
1067798389
Finland
1
France
23908685
Germany
-514044953
Ghana
1325956350
Greece
66188908
Hong Kong SAR China
177183
Hungary
181691
India
-678877419
Indonesia
-1038932735
Iran
1
Ireland
-1038932728
Japan
2094523381
Kenya
-678877429
Lithuania
2094523395
Malaysia
-1038932685
Nepal
1
Netherlands
-1038932721
New Zealand
1
Nigeria
1
Norway
1748958
Pakistan
-1038932724
Peru
1
Philippines
-1038932696
Poland
-1038932715
Romania
1138768730
Russia
1
Singapore
512430778
South Korea
1808951102
Spain
1
Sri Lanka
1839676858
Sweden
-1038932693
Taiwan
124488
Thailand
470718333
Trinidad & Tobago
154894
Tunisia
-1038932744
Turkey
1245457478
Ukraine
-514044948
United Kingdom
-858905060
United States
1808951101
Unknown Country
1808951095
Vietnam
-678877420
Downloads
Austria
1
Azerbaijan
1
Bangladesh
1
Belgium
1
Brazil
1
Cameroon
1
Canada
2065806446
Chile
1
China
1
Egypt
1067798390
France
1
Germany
-1038932702
Ghana
-1038932730
Hungary
1
India
-678877423
Indonesia
67087
Ireland
592196925
Japan
1
Latvia
1
Lithuania
1
Malaysia
-1038932687
Nepal
1
Netherlands
-1038932741
Norway
1
Pakistan
592196923
Peru
1
Philippines
-1038932690
Poland
-714569576
Romania
1
South Africa
1
South Korea
-1038932734
Sri Lanka
1839676859
Sweden
1
Tanzania
1
Thailand
470718334
Trinidad & Tobago
1
Turkey
73428
Ukraine
219811
United Kingdom
-1038932706
United States
1808951103
Unknown Country
1808951096
Vietnam
470718354
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Olasiuk_MMI_02_2019.pdf | 301,68 kB | Adobe PDF | 2051398788 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.