Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74324
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing Communications of Administrative Organs of Local Governance and Local Community
Other Titles Маркетингові комунікації адміністративних органів місцевого самоврядування та місцевих громад
Authors Kuzior, A.
Sobotka, B.
Filipenko, А.
Kuzior, P.
ORCID
Keywords безперервне навчання
маркетингові комунікації
адміністрація місцевого самоврядування
управлінський контроль
управління через результати
організаційні інновації
стале місто
бюджет завдання
якість життя
lifelong learning
marketing communications
local government administration
management control
management through results
organizational innovation
sustainable city development
task budget
quality of life
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74324
Publisher Sumy State University
License
Citation Kuzior, A., Sobotka, B., Filipenko, А., & Kuzior, P. (2019). Marketing Communications of Administrative Organs of Local Governance and Local Community. Marketing and Management of Innovations, 2, 314-325. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-26
Abstract У статті розглядаються питання щодо правила ефективного, результативного та раціонального управління за допомогою результатів маркетингових комунікацій адміністративних одиниць місцевого самоврядування. Автори вказують на польський досвід у цій сфері щодо системної трансформації з 1990 року, що базується на децентралізації влади та ефективному звільненні соціального потенціалу, зосереджуючи маркетингові комунікації органів місцевого самоврядування на активізації громадян для вжиття заходів та забезпечення відповідальності громадян для навколишнього середовища. Ці зміни встановлюють нові завдання для органів місцевого самоврядування, належне виконання яких має грунтуватися на впровадженні управління через результати, які можуть бути визначені в органах місцевого самоврядування як процес встановлення вимірних цілей для адміністрації, відповідальної за конкретні суспільні завдання, впровадження механізму постійного моніторингу цих цілей, а також механізму адаптації в контексті змін внутрішніх і зовнішніх умов організації та інформування громадськості про досягнуті результати. Управління результатами базується на сучасних інструментах, що використовуються в управлінні державними фінансами, тобто у виконанні та управлінні бюджетом. З метою вдосконалення діяльності органів місцевого самоврядування авторами запропоновано впровадити навчання протягом усього життя у формі коротких форм підтримки (навчання, курси, семінари) у процесі неформального навчання з урахуванням освітніх передумов для сталого навчання. розвитку. Автори рекомендують використовувати короткі форми набуття нових компетенцій, що вимагаються мінливим середовищем та проблемами, що пов'язані з технологічними змінами та підвищенням ефективності ринкових інститутів (підприємств). У статті доведено, що неформальна освіта у сфері управління результатами, що поєднує економічні, соціальні та екологічні аспекти, є невід'ємним елементом вдосконалення персоналу органів місцевого самоврядування, спрямованого на належне виконання статутних завдань і компетентне обслуговування місцевої громади при одночасному раціональному та ефективному використанні державних коштів. Нові засоби реалізації в поєднанні з навчальним процесом можна розглядати як організаційні інновації.
The article deals with questions about the rules of effective, efficient and rational management through the results of marketing communications of administrative units of local self-government. The authors point to the Polish experience in this area with regard to systemic transformation since 1990, based on the decentralization of power and the effective dismissal of social potential, by focusing marketing communications of local governments on activating citizens to take action and ensure citizens' responsibility for the environment. These changes set new tasks for local governments, the proper implementation of which should be based on the implementation of management through the results that can be identified in local government bodies as a process of setting measurable goals for the administration responsible for specific public tasks. implementation of the mechanism of continuous monitoring of these goals, as well as the adaptation mechanism in the context of changes in the internal and external conditions of the organization and informing the public about the results achieved. The results management is based on modern tools used in public finance management, that is, budget execution and management. In order to improve the activities of local self-government bodies, the authors offer lifelong learning in the form of short forms of support (training, courses, seminars) in the process of non-formal learning, taking into account the educational prerequisites for sustainable development. The authors recommend short forms of acquiring new competencies required by the changing environment, challenges related to technological changes and increasing efficiency of market institutions (enterprises), indicating that non-formal education in the field of results management, combining economic, social and ecological aspects is an indispensable element improving the staff of local government administration, aimed at the proper implementation of statutory tasks and competent service of the local community while at the same time rational and effective use of public funds, and thus an essential element of sustainable city management. New management tools implementation combined with the education process can be treated as organisational innovation.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
206305441
China China
1
Czechia Czechia
1128571709
Germany Germany
27738561
Greece Greece
9653
India India
1
Indonesia Indonesia
27738562
Ireland Ireland
224733
Lithuania Lithuania
27738560
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
27738553
Poland Poland
27738552
Romania Romania
1
Slovakia Slovakia
75831
South Korea South Korea
412610882
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1622704968
United Kingdom United Kingdom
825221766
United States United States
-2065562435
Unknown Country Unknown Country
1622704967
Vietnam Vietnam
9655

Downloads

Czechia Czechia
1128571710
France France
1
India India
1
Indonesia Indonesia
825221766
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Philippines Philippines
27738550
Poland Poland
825221765
Rwanda Rwanda
206305445
Slovakia Slovakia
75832
South Africa South Africa
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
567239758
United Kingdom United Kingdom
224729
United States United States
-2065562434
Unknown Country Unknown Country
825221763
Vietnam Vietnam
15153549

Files

File Size Format Downloads
Kuzior_MMI_02_2019.pdf 443,69 kB Adobe PDF -1939554856

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.