Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74849
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз особливостей маркетингової діяльності підприємства сфери послуг
Other Titles Analysis of peculiarities of marketing activity of the service industry enterprise
Authors Чигрин, Ю.А.
ORCID
Keywords послуга
услуга
service
види послуг
виды услуг
types of services
маркетингова діяльність
маркетинговая деятельность
marketing
сервіс
сервис
service
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74849
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Чигрин, Ю.А. Аналіз особливостей маркетингової діяльності підприємства сфери послуг [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.030507 – маркетинг / Ю.А. Чигрин; наук. керівник Л.О. Сигида. – Суми: СумДУ, 2019. – 75 с.
Abstract Кваліфікаційна робота бакалавра містить 75 сторінок, 3 розділи, 14 рисунків, 11 таблиць,використано 34 джерела. Актуальність теми полягає в необхідності прийняття маркетингових рішень у процесі надання послуг з метою щодо покращення маркетингової діяльності в ціломув. Мета роботи - аналіз особливостей маркетингової діяльності підпрнємств сфери послуг, оцінювання її ефективності та формулювання напрямів покращення. Предмет дослідження - процеси, які відбуваються в сфері послуг на прикладі сервісного центру «Добрий майстер». Основні завдання: визначити теоретичні основи маркетингової діяльності підприємства сфери послуг; проаналізувати цілі та завдання маркетингової діяльності у сфері послуг; запропонувати заходи щодо посилення ефективності сфери послуг. У першому розділі роботи «Теоретичні основи маркетингової діяльності підприємства сфери послуг» розкривається сутність поняття «послуга», визначається сутність та класифікація, розглядаються цілі та завдання маркетингової діяльності підприємстві у сфері послуг на та їх роль. У другому розділі роботи «Прикладне дослідження специфіки здійснення маркетингової діяльності підприємством сфери послуг» на прикладі сервісного центру «Добрий майстер» досліджуються особливості об`єкту, основні етапи роботи сервісного центру, розглядаються підходи до визначення ефективності маркетингової політики на підприємстві. У третьому розділі «Визначення напрямків удосконалення маркетингової діяльності підприємства сфери послуг» проаналізовано та запропоновано заходи щодо покращення маркетингової діяльності підприємства та збалансування напрямків його діяльності.
Квалификационная работа бакалавра содержит 75 страниц, 3 главы, 14 рисунков, 11 таблиц, использовано 34 источника. Актуальность темы заключается в необходимости принятия маркетинговых решений в процессе оказания услуг в целях по улучшению маркетинговой деятельности в циломув. Цель работы - анализ особенностей маркетинговой деятельности пидпрнемств сферы услуг, оценка ее эффективности и формулировки направлений улучшения. Предмет исследования - процессы, которые происходят в сфере услуг на примере сервисного центра «Добрый мастер». Основные задачи: определить теоретические основы маркетинговой деятельности предприятия сферы услуг; проанализировать цели и задачи маркетинговой деятельности в сфере услуг; предложить меры по усиление эффективности сферы услуг. В первой главе работы «Теоретические основы маркетинговой деятельности предприятия сферы услуг »раскрывается сущность понятия« услуга », определяется сущность и классификация, рассматриваются цели и задачи маркетинговой деятельности предприятия в сфере услуг на и их роль. Во втором разделе работы «Прикладное исследование специфики осуществления маркетинговой деятельности предприятием сферы услуг» на примере сервисного центра «Добрый мастер» исследуются особенности объекта, основные этапы работы сервисного центра, рассматриваются подходы к определению эффективности маркетинговой политики на предприятии. В третьей главе «Определение направлений совершенствования маркетинговой деятельности предприятия сферы услуг» проанализированы и предложены меры по улучшению маркетинговой деятельности предприятия и сбалансирования направлений его деятельности.
Bachelor's qualification work consists of 75 pages, 3 sections, 14 figures, 11 tables, 34 sources were used. The relevance of the topic lies in the need for marketing acceptance service delivery decisions to improve marketing activities in general. The purpose of the work is to analyze the peculiarities of the marketing activity of the service companies, to evaluate its effectiveness and to formulate directions for improvement. The subject of research is the processes that take place in the service industry at an example of the Good Master service center. Main tasks: to determine the theoretical foundations of marketing the activity of the service industry; analyze goals and objectives marketing of services; propose measures for enhancing the efficiency of services. In the first section of the work "Theoretical bases of marketing activity service companies "reveals the essence of the concept of" service ", the essence and classification are determined, goals and objectives are considered marketing activities to the enterprise in the service sector and their role. In the second section of the work "Applied research on the specificity of marketing activities of the enterprise service industry" on the example of the service center "Good Master" explores the features of the object, the main stages of the service center, discusses approaches to determine the effectiveness of marketing policy in the enterprise. In the third section "Determination of directions of improvement of marketing activity of the enterprise of service sphere" the measures for improvement of marketing activity of the enterprise and balancing of directions of its activity are analyzed and proposed.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1965168797
France France
733417085
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
29790944
Italy Italy
234196321
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
6012
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
-1497279744
United Kingdom United Kingdom
1731592414
United States United States
-364629701
Unknown Country Unknown Country
28673

Downloads

China China
1
Italy Italy
234196323
Lithuania Lithuania
31130
Poland Poland
6013
Ukraine Ukraine
-1497279746
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
733417083
Unknown Country Unknown Country
9

Files

File Size Format Downloads
Chyhryn_marketing.pdf 344,63 MB Adobe PDF -529629186

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.