Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76121
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Research on the influence of social media on generation Y consumer purchase decisions
Other Titles Дослідження впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y
Authors Davidaviciene, V.
Meidute-Kavaliauskiene, S.
Paliulis, R.
ORCID
Keywords electronic marketing
e-marketing
marketing
model
social media
technologies
електронний маркетинг
е-маркетинг
маркетинг
модель
соціальні медіа
технології
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76121
Publisher Sumy State University
License
Citation Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I. & Paliulis, R. (2019). Research on the Influence of Social Media on Generation Y Consumer Purchase Decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39-49. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-04
Abstract Members from different generations create challenges for marketing specialists due to their unique behaviour specifics and in the context of constant technology development, these challenges become only harder. In the current marketing situation, there is a new challenge – outreach and interest for generation Y consumers. A question arises – which means to apply and which of them would be effective. It is a new field of research both for scientists and marketing practitioners. The article analyses the members of generation Y because in their case there are most prominent scientific discovery inquiries on their behaviour and marketing management decisions. By evaluating that, the aim of the article is to create a model of the influence of social media for generation Y consumer purchase decisions. The need to offer a new model has appeared due to the changes in the current world that are changing the habits and features of the society, constantly improving technologies are changing the lifestyle, values and needs of people. The marketing decisions that were applied before are not presenting the desired results in the current market. Previous research allows identifying the specifics of generation Y, however, due to constantly changing technology environment it is not clearly known how this generation makes the decisions to purchase something. When wishing to find the right way to sell products and services to this generation, it is necessary to understand it and to find ways to communicate with it. When creating social media content and creating added value to the customers, it is vital to understand the complexity of the external and internal factors that determine their choice to buy. To achieve the goal of this article, the theoretical part presents a complex analysis of factors that determine consumer behaviour in social media, applications of generation theory for making marketing decisions; characteristics of generation Y were identified. In this research, marketing factors that influence the consumer’s decision to buy were analysed, their effects and application in the purchase process of generation Y consumers were evaluated.
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y. Систематизація літературних джерел та підходів до вивчення поведінки споживачів засвідчила, що в умовах розвитку інформаційних технологій та соціальних мереж суттєвих змін зазнають соціальні процеси у споживчій поведінці людей, особливо це стосується покоління Y. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що купівельний процес та споживча поведінка покоління Y залежить від зміни у сучасному світі, які впливають на звички та особливості суспільства, цінності та потреби людей. Авторами наголошено, що одним із основних каналів спілкування покоління Y є соціальні мережі. Основною метою проведеного дослідження є вивчення особливостей поведінки споживачів покоління Y та впливу соціальних медіа на їх рішення щодо придбання товарів або послуг. Дослідження питання впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y в статті здійснено в наступній логічній послідовності: створення контенту на Youtube каналі для оцінки ефективності інструментів соціальних медіа; встановлення факторів, які визначають залучення покоління Y до соціальних медіа; проведення онлайн-опитування споживачів покоління Y для оцінки відповідності виявлених факторів. Контент Youtube каналу складається з інформації про транспортні засоби, їх обслуговування, ремонт та інші пов'язані теми. Методичним інструментарієм встановлення факторів, які визначають причини залучення покоління Y до соціальних медіа стали метод кейсів та опитування. До процесу опитування було залучено 359 осіб, 271 з яких були предсавниками покоління Y, народжених у період 1981-2000 роки, періодом дослідження обрано термін з 12 червня по 17 грудня 2018 року. Результати проведеного дослідження дозволили авторам виділити основні маркетингові фактори, що впливають на рішення споживача, оцінено їх вплив на купівельний процес споживачів покоління Y.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Afghanistan Afghanistan
1
Albania Albania
1
Algeria Algeria
346947468
Argentina Argentina
1769579768
Australia Australia
934403243
Austria Austria
208058
Bangladesh Bangladesh
164378
Belgium Belgium
74844
Botswana Botswana
112318
Brazil Brazil
92189
Brunei Brunei
77266
Bulgaria Bulgaria
1
Cambodia Cambodia
126288
Cameroon Cameroon
1269670864
Canada Canada
180740
Chile Chile
1
China China
1357589701
Colombia Colombia
86845
Costa Rica Costa Rica
108096
Croatia Croatia
934403264
Cyprus Cyprus
346947475
Czechia Czechia
391922542
Denmark Denmark
52729
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
147391
Estonia Estonia
167356
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
1350301076
France France
205361
Germany Germany
217195
Ghana Ghana
175130
Greece Greece
56747
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
934403249
Hungary Hungary
216710
Iceland Iceland
181616
India India
934403246
Indonesia Indonesia
934403242
Iran Iran
42111
Iraq Iraq
106408
Ireland Ireland
438846156
Israel Israel
1
Italy Italy
37128
Japan Japan
1769579716
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kenya Kenya
90501
Kuwait Kuwait
54968
Laos Laos
1
Latvia Latvia
1
Lebanon Lebanon
895317025
Lithuania Lithuania
83190
Malaysia Malaysia
934403256
Maldives Maldives
105775
Malta Malta
31988
Mauritius Mauritius
1928798139
Mexico Mexico
77851
Mongolia Mongolia
209976
Morocco Morocco
67190
Nepal Nepal
126646
Netherlands Netherlands
1292047653
New Zealand New Zealand
34896
Nigeria Nigeria
198272
North Macedonia North Macedonia
1
Norway Norway
41639
Oman Oman
346947490
Pakistan Pakistan
934403230
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
98362
Philippines Philippines
1720762215
Poland Poland
137697
Portugal Portugal
149073
Puerto Rico Puerto Rico
1
Qatar Qatar
33890
Romania Romania
54716
Russia Russia
52737
Saudi Arabia Saudi Arabia
144563
Serbia Serbia
1879340725
Singapore Singapore
934403239
Slovakia Slovakia
166104
Slovenia Slovenia
1213239866
South Africa South Africa
107600
South Korea South Korea
108073
Spain Spain
98619
Sri Lanka Sri Lanka
53759
Sudan Sudan
1
Sweden Sweden
1769579773
Switzerland Switzerland
201650
Taiwan Taiwan
934403245
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
934403250
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1879340723
Turkey Turkey
29149
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
-1701433930
United Arab Emirates United Arab Emirates
34006
United Kingdom United Kingdom
177784
United States United States
2004805827
Unknown Country Unknown Country
-1711038674
Uzbekistan Uzbekistan
934403253
Vanuatu Vanuatu
1
Vietnam Vietnam
934403244
Zambia Zambia
1
Zimbabwe Zimbabwe
76149

Downloads

Algeria Algeria
1
Argentina Argentina
1
Australia Australia
1335737726
Austria Austria
346947443
Bangladesh Bangladesh
94779
Barbados Barbados
1
Belgium Belgium
195873
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
103609
Brunei Brunei
135506
Bulgaria Bulgaria
360592815
Cambodia Cambodia
346947480
Canada Canada
2004805825
China China
1321174366
Colombia Colombia
1350301079
Costa Rica Costa Rica
1
Croatia Croatia
934403265
Czechia Czechia
327138864
Denmark Denmark
1276357318
Egypt Egypt
1769579778
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
22788
France France
1350301081
Germany Germany
1321174373
Ghana Ghana
208522
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
934403248
Hungary Hungary
1213239865
India India
-1706236308
Indonesia Indonesia
1321174374
Iran Iran
438846154
Ireland Ireland
1350301085
Israel Israel
346947430
Italy Italy
1169490639
Jordan Jordan
934403236
Kazakhstan Kazakhstan
1
Kenya Kenya
1306611010
Kuwait Kuwait
2028265157
Laos Laos
1
Latvia Latvia
1
Lesotho Lesotho
1
Lithuania Lithuania
120225
Malaysia Malaysia
438846155
Malta Malta
1
Mexico Mexico
1
Mongolia Mongolia
1
Morocco Morocco
1
Nepal Nepal
346947441
Netherlands Netherlands
1321174367
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
103081
North Macedonia North Macedonia
1
Oman Oman
174034
Pakistan Pakistan
934403231
Palestinian Territories Palestinian Territories
212704130
Peru Peru
63541
Philippines Philippines
1321174371
Poland Poland
136425
Portugal Portugal
133015
Romania Romania
1321174367
Russia Russia
1
Réunion Réunion
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
177208
Singapore Singapore
-1579897216
Slovakia Slovakia
43386
South Africa South Africa
161189
South Korea South Korea
173382
Spain Spain
105186
Sri Lanka Sri Lanka
122839
Sweden Sweden
1306611011
Switzerland Switzerland
65234
Taiwan Taiwan
-1711038680
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
81413
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Turkey Turkey
201243
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
934403267
United Arab Emirates United Arab Emirates
182263
United Kingdom United Kingdom
-1998198894
United States United States
2004805822
Unknown Country Unknown Country
-1711038673
Uzbekistan Uzbekistan
934403254
Vietnam Vietnam
-1706236303
Zambia Zambia
125927
Zimbabwe Zimbabwe
1

Files

File Size Format Downloads
Davidaviciene_mmi_4_2019.pdf 291.57 kB Adobe PDF -13728132

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.