Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76822
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Лексико-семантичні особливості друкованих рекламних текстів
Other Titles Лексико-семантические особенности печатных рекламных текстов Lexico-semantic features of printed advertising texts
Authors Chulanova, Halyna Valeriivna  
Полежай, А.І.
Keywords реклама
реклама
advertising
рекламний текст
рекламный текст
advertising text
лексико-семантичні особливості
лексико-семантические особенности
lexical-semantic features
лексико-семантичні засоби
лексико-семантические средства
lexico-semantic means
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76822
Publisher International Journal of Scientific Research and Management
License
Citation Чуланова Г.В. Лексико-семантичні особливості друкованих рекламних текстів / Г.В.Чуланова, А. Полежай // Міжнародний науковий журнал Інтернаука. – 2018. – №19(59) Т.1. – С. 58-62.
Abstract Стаття присвячена лексико-семантичним особливостям друкованих рекламних текстів. У рамках дослідження розглядається загальна характеристика рекламного тексту та вивчаються особливості застосування лексико-семантичних засобів виразності у письмових рекламних текстах для надання тексту реклами стислості, лаконічності, виразності, інформативності та переконливості з метою максимального впливу на потенційного споживача.
Статья посвящена лексико-семантическим особенностям печатных рекламных текстов. В рамках исследования рассматривается общая характеристика рекламного текста и изучаются особенности применения лексико-семантических средств выразительности в письменных рекламных текстах для придания тексту рекламы краткости, лаконичности, выразительности, информативности и убедительности с целью максимального воздействия на потенциального потребителя
The article is devoted to lexical-semantic features of printed advertising texts. In the framework of the research the advertising text general description is considered and the peculiarities of lexical-semantic expressive means usage are studied in written advertising texts for providing the advertising text with concise, brief, expressive, informative and convincing properties in order to maximize the impact on the potential consumer.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
3232
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
572797
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
572800
United Kingdom United Kingdom
6466
United States United States
334617
Unknown Country Unknown Country
12941

Downloads

Canada Canada
637
Denmark Denmark
1
France France
334618
Germany Germany
96432
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
572798
Romania Romania
96434
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
572802
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
334616

Files

File Size Format Downloads
Chulanova_Article_2018.pdf 523,83 kB Adobe PDF 2008343

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.