Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76988
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтерактивні методи навчання як інструмент маркетингу освітніх послуг
Authors Saher, Liudmyla Yuriivna  
Syhyda, Liubov Oleksiivna  
Колесник, А.А.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-5628-5477
http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
Keywords освіта
послуги
маркетинг
методи
education
services
marketing
methods
Type Article
Date of Issue 2018
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76988
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Сагер, Л.Ю. Інтерактивні методи навчання як інструмент маркетингу освітніх послуг [Текст] / Л.Ю. Сагер, Л.О. Сигида, А.А. Колесник // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. – 2018. – № 4. – С. 13-24. – DOI: 10.21272/ 1817-9215.2018.4-2.
Abstract У статті здійснено аналіз поширених форм взаємодії студентів та викладачів. Наведено їх сутнісну характеристику. Визначено переваги інтерактивних методів навчання, значимість та можливості застосування. Здійснено систематизацію інтерактивних методів навчання з точки зору доцільності застосування як інструменту маркетингу освітніх послуг. Визначено, що ринкове позиціонування закладів вищої освіти має грунтуватися на використанні їхніх переваг та їх відповідності вимогам споживача освітніх послуг.
The article analyzes common forms of interaction between students and teachers. Their essential characteristics are given. Advantages of interactive teaching methods, importance and possibilities of application are determined. The systematization of interactive teaching methods has been carried out in terms of the expediency of using it as a tool for marketing educational services. It has been determined that the market positioning of higher education institutions should be based on taking advantage of their ad vantages and their compliance with the requirements of the consumer`s educational services.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка

Views

China China
105
France France
1
Germany Germany
19488365
Ireland Ireland
41402
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Russia Russia
11974
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
233276378
United Kingdom United Kingdom
1214322
United States United States
52813099
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
677992
France France
1
Germany Germany
1
India India
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
23948
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
159707106
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
5648749

Files

File Size Format Downloads
Saher_Syhyda_Kolesnyk_visnyk_fem.pdf 349,47 kB Adobe PDF 166057801

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.