Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77188
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Функціювання українського тревел-контенту в соцмережі "Instagram": аудиторія, тематика, формат
Other Titles Functioning of the ukrainian travel content on Instagram social network: audience, topics, and format
Authors Бондаренко, Т.
Олійник, Ю.
ORCID
Keywords тревел-блог
тревел-блогер
тревел-контент
тревел-допис
інформаційно-комунікаційна взаємодія
аудиторія соцмереж
travel-blog
travel-blogger
travel-content
travel-post
information-communication interaction
online social networks audience
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77188
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Бондаренко, Т. Функціювання українського тревел-контенту в соцмережі "Instagram": аудиторія, тематика, формат [Текст] / Т. Бондаренко, Ю. Олійник // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 58-63. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-58-63.
Abstract Стаття має на меті обгрунтувати особливості функціювання українського тревел-контенту в соцмережі "Instagram", уточнити сутність базисних термінів, виокремити класифікаційні ознаки дописів, дослідити формати інформаційно-комунікаційної взаємодії з аудиторією. Розвідка наголошує на актуальності тревел-блогінгу для теорії соціальних комунікацій, його запотребуваності як різновиду користувацького контенту, що набуває ознак професійного та має високий ступінь довіри серед аудиторії. Тревел-контент сегментований за вузько сфокусованою тематикою; за кількістю учасників тріпу; за способом пересування під час подорожі; за мовою викладу; за наявністю різнотипних продуктів. Проаналізовано тревел-блоги топ-10 авторів, що являють собою сукупність об’єднаних туристичною тематикою дописів, які вирізняються оригінальним стилем, структурою, періодичністю оновлення, різноформатним контентом.
The purpose of the article is to substantiate the peculiarities that characterize functioning of the Ukrainian travel content on the online social network "Instagram", to clarify the essence of basic terms, to distinguish the posts classification features, to explore the formats of information and communication interaction with the audience. The study emphasizes the relevance of the travel blogging for the social communication theory, its usage as a type of user-generated content that acquires professional attributes and has a high degree of trust among the audience. Travel content is segmented by narrowly focused topics, by the number of participants on trip; by the mode of travelling; by language; and the presence of different types of products. The blogs written by the top 10 authors were analyzed. These blogs make up a set of tourist-related posts that are distinguished with the presence of the original style, structure, frequency of updates, and various content.
Appears in Collections: Образ

Views

Austria Austria
252305
Canada Canada
1
China China
1987958780
France France
1
Germany Germany
-1409775585
Iran Iran
1
Ireland Ireland
-1615179502
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1484847593
Romania Romania
116
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1987958779
United Kingdom United Kingdom
-978833303
United States United States
-77411749

Downloads

Austria Austria
62142
France France
1
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1484847594
Romania Romania
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
49373902
United Kingdom United Kingdom
93678392
United States United States
-77411749

Files

File Size Format Downloads
Bondarenko_Oliinyk_Obraz_2019_3.pdf 573,2 kB Adobe PDF 1550550286

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.