Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77190
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Роль сугестії у формуванні громадської думки аудиторії інтернет-видань
Other Titles The role of suggestion in public opinion shaping of the audience of the Internet editions
Authors Rudenko, Nataliia Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1929-2077
Keywords громадська думка
інтернет-видання
контент
сугестія
опитування
public opinion
Internet editions
content
suggestion
survey
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77190
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Руденко, Н. Роль сугестії у формуванні громадської думки аудиторії інтернет-видань [Текст] / Н. Руденко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 70-79. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-70-79.
Abstract Статтю присвячено дослідженню ролі сугестії у формуванні громадської думки аудиторії інтернет-видань "The Guardian", "USA today", "China Daily", "The Day", "Moscow Times". В результаті вивчення впливу смислової та структурної організації контенту сучасних ЗМІ шляхом опитування, автор дійшов висновку, що за ступенем впливу найбільш ефективними у своїй початковій дії на зміну та формування реакцій є такі інструменти сугестії лексичного рівня, як іронія, емоційно-маркована лексика, протиставлення, стійкі вирази, метафори-символи, а також інструменти комунікативно-стратегічного рівня (емоційно-оцінні судження). За результатами опитування було визначено рівень ефективності сугестивного впливу повідомлень інтернет-ЗМІ на точку зору споживачів, виявлено найбільш популярні та впливові джерела інформації, визначено рівень довіри споживачів інформації до ЗМІ, якими вони здебільшого користуються.
Thе article is devoted to the research of the role of suggestion in public opinion shaping of the audience of the Internet editions "The Guardian", "USA Today", "China Daily", "The Day", "Moscow Times". As a result of studying the influence of semantic and structural organization of the modern mass media content by means of the survey, the author concluded that by the level of influence in its initial effect on the change and formation of reactions the most effective instruments of suggestion at the lexical level are irony, emotionally-marked vocabulary, contrasts, set-expressions, metaphor-symbols, and also the instruments at the communicative-strategic level (emotionally-evaluative judgments). According to the results of the survey, the level of effectiveness of the influence of the Internet media messages on the consumers’ point of view was defined, the most popular and influential sources of information were revealed, the level of consumers’ confidence in the most often used media was identified.
Appears in Collections: Образ

Views

Austria Austria
1
China China
1
France France
349657
Germany Germany
21781
Ireland Ireland
1115
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
699312
United Kingdom United Kingdom
141874
United States United States
4897988

Downloads

Belgium Belgium
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
556
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
4897988
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
349656

Files

File Size Format Downloads
Rudenko_Obraz_2019_3.pdf 564,92 kB Adobe PDF 5248207

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.