Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації
Other Titles Satisfaction of the target audience of advertising communications as a factor of socialization
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords задоволеність
рекламний відеоролик
рекламні комунікації
соціалізація
цільова аудиторія
advertising communications
promotional video
satisfaction
socialization
target audience
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яненко, Я.В. Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації [Текст] / Я.В. Яненко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 155-163. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-155–163.
Abstract У статті визначено особливості задоволеності цільової аудиторії рекламних комунікацій як одного з важливих чинників сучасної соціалізації: це наявність зв’язку між задоволеністю цільової аудиторії і контентом реклами, зокрема її героями, які демонструють соціально схвалювані моделі поведінки. З’ясовано, що основною особливістю соціалізаційного впливу рекламних відеороликів на цільову аудиторію є трансляція в них нових знань, цінностей, соціальних норм, зразків та моделей поведінки тощо. Уточнено основні аспекти задоволеності цільової аудиторії сучасних рекламних комунікацій, зокрема це задоволеність власною фізіологією, задоволеність роботою, задоволеність заповненням власного вільного часу та задоволеність від повсякденного життя як способу досягнення різних благ. Особлива увага приділяється визначенню рівнів задоволеності респондентів у процесі комунікації з рекламними повідомленнями.
The article deals with the features of satisfaction of the target audience of advertising communications as one of the important factors of modern socialization, this is the relationship between the satisfaction of the target audience and the content of the advertisement, in particular, these are her characters who demonstrate socially approved patterns of behavior. It has been established that the main feature of the socialization effect of advertising videos on the target audience is the transmission of new knowledge, values, social norms, patterns and behaviors, etc. The main aspects of satisfaction with the target audience of modern advertising communications have been clarified, in particular, satisfaction with their own physiology, job satisfaction, satisfaction with spending my free time and satisfaction from everyday life as a way to achieve various benefits. Particular attention is paid to determining the levels of satisfaction of respondents in the process of communication with advertising messages.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
2048091269
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
2013114
Ireland Ireland
7542
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
88
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
639271215
United Kingdom United Kingdom
30550559
United States United States
1247991871

Downloads

Belgium Belgium
1
Czechia Czechia
65134990
Denmark Denmark
65134990
Finland Finland
274046
Germany Germany
1247991873
Ireland Ireland
-327041628
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
2048091268
Poland Poland
2048091267
Russia Russia
65134987
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Ukraine Ukraine
-327041624
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
128256868

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Obraz_2019_3.pdf 571,85 kB Adobe PDF 719059747

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.