Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації
Other Titles Satisfaction of the target audience of advertising communications as a factor of socialization
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych
Keywords задоволеність
рекламний відеоролик
рекламні комунікації
соціалізація
цільова аудиторія
advertising communications
promotional video
satisfaction
socialization
target audience
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77198
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Яненко, Я.В. Задоволеність цільової аудиторії рекламних комунікацій як чинник соціалізації [Текст] / Я.В. Яненко // Образ. - 2019. - №3(32). - С. 155-163. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2019.3(32)-155–163.
Abstract У статті визначено особливості задоволеності цільової аудиторії рекламних комунікацій як одного з важливих чинників сучасної соціалізації: це наявність зв’язку між задоволеністю цільової аудиторії і контентом реклами, зокрема її героями, які демонструють соціально схвалювані моделі поведінки. З’ясовано, що основною особливістю соціалізаційного впливу рекламних відеороликів на цільову аудиторію є трансляція в них нових знань, цінностей, соціальних норм, зразків та моделей поведінки тощо. Уточнено основні аспекти задоволеності цільової аудиторії сучасних рекламних комунікацій, зокрема це задоволеність власною фізіологією, задоволеність роботою, задоволеність заповненням власного вільного часу та задоволеність від повсякденного життя як способу досягнення різних благ. Особлива увага приділяється визначенню рівнів задоволеності респондентів у процесі комунікації з рекламними повідомленнями.
The article deals with the features of satisfaction of the target audience of advertising communications as one of the important factors of modern socialization, this is the relationship between the satisfaction of the target audience and the content of the advertisement, in particular, these are her characters who demonstrate socially approved patterns of behavior. It has been established that the main feature of the socialization effect of advertising videos on the target audience is the transmission of new knowledge, values, social norms, patterns and behaviors, etc. The main aspects of satisfaction with the target audience of modern advertising communications have been clarified, in particular, satisfaction with their own physiology, job satisfaction, satisfaction with spending my free time and satisfaction from everyday life as a way to achieve various benefits. Particular attention is paid to determining the levels of satisfaction of respondents in the process of communication with advertising messages.
Appears in Collections: Образ

Views

Ukraine Ukraine
15

Downloads

Ukraine Ukraine
16

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Obraz_2019_3.pdf 571,85 kB Adobe PDF 16

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.