Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77204
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Використання іншомовної лексики в текстах газети «День»: проблемний підхід
Other Titles The using of the foreign lexical units in the text of the newspaper «Day»: problem approach
Authors Prokopenko, Nataliia Mykolaivna
Дєдова, А.
ORCID
Keywords запозичення
іншомовна лексика
лексема
текст
borrowing
foreign lexical
lexeme
text
Type Conference Papers
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77204
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Прокопенко, Н.М. Використання іншомовної лексики в текстах газети «День»: проблемний підхід [Текст] / Н.М. Прокопенко, А. Дєдова // Журналістська освіта в Україні: світові професійні стандарти: Матеріали п’ятнадцятої Всеукраїнської науково-практичної конференції (Суми, 22–23 травня 2019 р.) / уклад.: О. Г. Ткаченко. – Суми: Сумський державний університет, 2019. – С. 7-11.
Abstract Стаття присвячена дослідженню основних причин запозичення в мові ЗМІ, з’ясуванню доцільності вживання іншомовної лексики в газетних текстах
The article is devoted to the research of the main reasons of borrowing in the language of the media, to the finding out of the feasibility of using foreign lexical units in the newspaper’s texts
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
85
France France
1
Germany Germany
3522
Ireland Ireland
310
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
19248
United Kingdom United Kingdom
7049
United States United States
91891
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
1
Germany Germany
3522
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
31452
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
91890

Files

File Size Format Downloads
Prokopenko_borrowing.pdf 1,02 MB Adobe PDF 126868

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.