Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77218
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сугестійні прояви нативної реклами на просторах блого- та влогосфер
Other Titles Suggestive Markers in Native Advertising within Blog- and Vlogospheres
Authors Yehorova, Olesia Ivanivna  
Дзикович, О.В.
Коваленко, А.Я.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3225-5580
Keywords нативна реклама
нативная реклама
native advertising
контент
content
сугестивність
суггестивность
suggestiveness
персуазивність
персуазивность
persuasiveness
сугестоген
суггестоген
suggestogen
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77218
Publisher «Гельветика»
License
Citation Єгорова, О.І. Сугестійні прояви нативної реклами на просторах блого- та влогосфер / О.І. Єгорова, О.В. Дзикович, А.Я. Коваленко // Закарпатські філологічні студії. - 2020. - Вип.13. Т. 2. - С. 68-73. - DOI https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2020.13-2.13.
Abstract У пропонованій розвідці розглядаються питання комунікативного плану й засобів актуалізації комунікативної ефективності реклами. Зокрема, стаття присвячена аналізу окремих аспектів лінгвалізації нативної реклами. Особлива увага сфокусована на таких характеристиках рекламного контенту, як сугестивність та персуазивність. Персоналізація контенту, кореляція об’єкта реклами з потребами сугеренда та/або сугестора, референція до яскравих образів, екстеріоризація різноманітних складних асоціативних зв’язків розглядаються як каталізатори модифікації споживчої поведінки адресата. У процесі підготовки тексту нативної реклами, яка має на меті ненав’язливо рекомендувати, звертати увагу та, зрештою, спонукати реципієнта до придбання певного продукту або послуги, особливе сугестивне значення також має актуалізація реальності історії.
В предлагаемой статье рассматриваются вопросы коммуникативного плана и средств актуализации коммуникативной эффективности рекламы. В частности, статья посвящена анализу отдельных аспектов лингвализации нативной рекламы. Особое внимание сфокусировано на таких характеристиках рекламного контента, как внушаемость и персуазивность. Персонализация контента, корреляция объекта рекламы с потребностями сугеренда и / или суггестора, референция к образов, экстериоризация различных сложных ассоциативных связей рассматриваются как катализаторы модификации потребительского поведения адресата. В процессе подготовки текста нативной рекламы, цель которой ненавязчиво рекомендовать, обращать внимание и, наконец, побудить реципиента к приобретению определенного продукта или услуги, особое суггестивное значение также имеет актуализация реальности истории.
The study highlights communicative aspects and means of reaching communicative effectiveness in advertising. In particular, the paper considers some of the verbalization aspects of native advertising. It also focuses on such characteristics of advertising content as suggestiveness and persuasiveness. Content personalization, correlation of the advertised object with the needs of the sugeestee and/or suggester, exteriorization of different complex associative links are treated as catalysts for the consumers’ behavior modification. Actualization of the reality of the story is of particular suggestive importance when designing the native ad text since it has to provide the potential consumer with a non-disruptive recommendation, draw their attention and, ultimately, encourage them to purchase a particular product or service.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Germany Germany
1
Ireland Ireland
361
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
3373
United Kingdom United Kingdom
1688
United States United States
6636

Downloads

Germany Germany
721
Ireland Ireland
362
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
12065
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
6633

Files

File Size Format Downloads
Yehorova_native_ads.pdf 436,3 kB Adobe PDF 19783

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.