Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77497
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Семіотика мови бренду
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords мова бренду
язык бренда
brand language
бренд-комунікація
бренд-коммуникация
brand communication
семіотика
семиотика
semiotics
система знаків
система знаков
sign system
символ
symbol
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77497
Publisher «Baltija Publishing»
License
Citation Ущаповська, І.В. Семіотика мови бренду / І.В. Ущаповська // International research and practice conference “Contemporary issues in philological sciences: experience of scholars and educationalists of Poland and Ukraine”. – Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2017. – P. 128-132.
Abstract Користуючись певною системою знаків, бренд утворює свій неповторний спосіб для висловлення семантичної універсальності й розкриття ідей, спосіб, який стає мовою цього бренду. Мова бренду являє собою системи знаків, символів та експресивних засобів подібно до природних мов та інших форм комунікації. Вона функціонує у різний комунікативних ситуаціях та здійснює психологічний вплив на реципієнтів. У процесі сприйняття елементи мови бренду взаємодіють у свідомості аудиторії, забезпечуючи резонансне взаємопосилення потенціалів впливу слова, кольору, графіки та персоніфікованих атрибутів.
Пользуясь определенной системой знаков, бренд образует свой неповторимый образ для выражения семантической универсальности и раскрытие идей, способ, который становится языком этого бренда. Язык бренда представляет собой системы знаков, символов и экспрессивных средств подобно естественных языков и других форм коммуникации. Она функционирует в разное коммуникативных ситуациях и осуществляет психологическое воздействие на реципиентов. В процессе восприятия элементы языка бренда взаимодействуют в сознании аудитории, обеспечивая резонансное взаимоусиления потенциалов влияния слова, цвета, графики и персонифицированных атрибутов.
Using a certain system of signs, the brand creates its own unique way to express semantic universality and disclosure of ideas, a way that becomes the language of this brand. Brand language is a system of signs, symbols, and expressive means similar to natural languages ​​and other forms of communication. It operates in a variety of communicative situations and has a psychological impact on recipients. In the process of perception, the elements of brand language interact in the minds of the audience, providing a resonant mutual enhancement of the potentials of the influence of words, colors, graphics, and personalized attributes.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
764118016
Czechia Czechia
6161401
France France
764118019
Germany Germany
6161411
Greece Greece
1
Ireland Ireland
60091355
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
288029232
Romania Romania
1
Russia Russia
353761
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
574290726
United Kingdom United Kingdom
576058465
United States United States
574290727
Unknown Country Unknown Country
1547953701

Downloads

Austria Austria
1
Czechia Czechia
1913145
France France
764118020
Germany Germany
-1504345184
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
764118016
Poland Poland
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
764118017
United Kingdom United Kingdom
180824
United States United States
764118017

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_semiotics_brand.pdf 156,8 kB Adobe PDF 1554220859

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.