Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77498
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Sociolinguistic aspects of coffee brands |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
![]() |
Keywords |
мова бренду язык бренда brand language бренд кави бренд кофе coffee brand кава кофе coffee соціолінгвістика соцолингвистика sociolinguistics соціальна роль социальная роль social role |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77498 |
Publisher | «Baltija Publishing» |
License | |
Citation | Ushchapovska, I.V. Sociolinguistic aspects of coffee brands / I.V. Ushchapovska // International research and practice conference “Modern philology: relevant issues and prospects of research”. – Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2017. – P. 137-140. |
Abstract |
Так само, як використання мови посягає на суспільне життя, елементи соціального життя складають невід'ємну частину способу використання мови. Лінгвісти розглядають мову як абстрактну структуру, яка існує незалежно від конкретних випадків використання, але будь-який комунікативний обмін відбувається у соціальному контексті, який обмежує мовні форми, якими користуються учасники. Мова брендів кави, яка використовується для спілкування з цільовою аудиторією, значною мірою передбачає соціальну значимість брендів та, зокрема, соціальну роль кави. Подобно тому, как использование языка пронизывает социальную жизнь, элементы социальной жизни составляют неотъемлемую часть способа использования языка. Лингвисты рассматривают язык как абстрактную структуру, которая существует независимо от конкретных случаев использования, но любой коммуникативный обмен находится в социальном контексте, который ограничивает языковые формы, используемые участниками. Язык, который бренды кофе используют для общения с целевой аудиторией, во многом обусловлен социальной значимостью брендов и, в частности, социальной ролью кофе. Just as language use pervades social life, the elements of social life constitute an intrinsic part of the way language is used. Linguists regard language as an abstract structure that exists independently of specific instances of usage, but any communicative exchange is situated in a social context that constrains the linguistic forms used by the participants. The language coffee brands use to communicate with the target audience is to a great extend presupposed by the brands’ social significance and by the coffee’s social role in particular. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views

1

1

1

1

177

1

87

981

178

1
Downloads

1

984

82

987

174

975

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovska_Sociolinguistic_aspects_of_coffee_brands.pdf | 158,18 kB | Adobe PDF | 3205 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.