Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77572
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Кримінально-правова характеристика співучасті народних депутатів за неособисте голосування
Authors Bondarenko, Olha Serhiivna  
Хуторянець, Ж.В.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2288-1393
Keywords народний депутат
народный депутат
People's Deputy
неособисте голосування
неличное голосования
impersonal voting
кнопкодавство
кнопкодавление
"Button-pressing"
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77572
Publisher Запорізький національний університет
License
Citation Бондаренко, О.С. Кримінально-правова характеристика співучасті народних депутатів в неособистому голосуванні / О.С. Бондаренко, Ж.В. Хуторянець // Юридичний науковий електронний журнал. – 2020. – № 2. – С. 304–306. – DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2020-2/79.
Abstract Стаття присвячена дослідженню питання відповідальності народних депутатів за неособисте голосування на засіданнях Верховної Ради України та проблемі співучасті інших депутатів у вчиненні даного злочину. У статті наведено важливість дослідження цього питання, оскільки вчинення даних дій є прямим порушенням норм Конституції України, які визнані Європейським судом з прав людини як злочин, за який повинна бути передбачена відповідальність, оскільки дане явище несе значну небезпеку для утвердження будь-якої країни як правової держави. У ході дослідження було проаналізовано законодавство Польщі, Литви, Словаччини та Ізраїлю щодо відповідальності парламентарів, а також наведено відповідні приклади застосування окремих норм їхнього національного законодавства до осіб, які безпосередньо здійснювали «кнопкодавство» в залі парламенту. Наведено статистику виявлених випадків «кнопкодавства» у Верховній Раді України, зафіксованих представниками засобів масової інформації та громадських організацій, а також процитовано Першого заступника Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука щодо важливості запровадження кримінальної відповідальності за неособисте голосування. Під час дослідження було проведено аналіз вітчизняного законодавства щодо притягнення народних депутатів за умисне здійснення на пленарному засіданні Верховної Ради України голосування замість іншого народного депутата. Для визначення кримінально-правового статусу парламентаря, який передав індивідуальну картку для голосування колезі, наведено види співучасті у злочині й на основі їх аналізу зроблено висновок про те, що передача картки є пособництвом у вчиненні злочинних діянь. На основі зарубіжного досвіду й аналізу нормативно-правової бази України зроблено висновок про необхідність притягнення народних депутатів, які віддають індивідуальну картку своїм колегам, щоб ті проголосували за них, до кримінальної відповідальності як співучасника даного злочину, а також запропоновано нову редакцію статті 364-2 Кримінального кодексу України.
Статья посвящена исследованию вопроса ответственности народных депутатов за неличное голосования на заседаниях Верховной Рады Украины и проблеме соучастия других депутатов в совершении данного преступления. В статье приведены важность исследования этого вопроса, поскольку совершение данных действий является прямым нарушением норм Конституции Украины, которые признаны Европейским судом по правам человека как преступление, за которое должна быть предусмотрена ответственность, поскольку данное явление несет значительную опасность для утверждения любой страны как правового государства. В ходе исследования было проанализировано законодательство Польши, Литвы, Словакии и Израиля об ответственности парламентариев, а также приведены соответствующие примеры применения отдельных норм их национального законодательства к лицам, которые непосредственно осуществляли «кнопкодавства» в зале парламента. Приведена статистика выявленных случаев «кнопкодавства» в Верховной Раде Украины, зафиксированных представителями средств массовой информации и общественных организаций, а также процитировано Первого заместителя Председателя Верховной Рады Украины Руслана Стефанчук о важности введения уголовной ответственности за неличное голосования. В ходе исследования был проведен анализ отечественного законодательства по привлечению народных депутатов за умышленное осуществление на пленарном заседании Верховной Рады Украины голосования вместо другого народного депутата. Для определения уголовно-правового статуса парламентария, который передал индивидуальную карточку для голосования коллеге, приведены виды соучастия в преступлении и на основе их анализа сделан вывод о том, что передача карточки является пособничеством в совершении преступных деяний. На основе зарубежного опыта и анализа нормативно-правовой базы Украины сделан вывод о необходимости привлечения народных депутатов, которые отдают индивидуальную карточку своим коллегам, чтобы те проголосовали за них, к уголовной ответственности как соучастника данного преступления, а также предложена новая редакция статьи 364-2 Уголовного кодекса Украины.
The article is devoted to the research of the question of responsibility of the People's Deputies for non-personal voting at the sessions of the Verkhovna Rada of Ukraine and to reveal the problem of complicity of other deputies in committing this crime. The article deals with the importance of researcing this issue, since committing these actions has become a direct violation of the Constitution of Ukraine, which is recognized by the European Court of Human Rights as a crime for which liability should be provided, insomuch as thisphenomenon carries a significant risk for the establishment of any country as legal state.The study analyzed the legislation of Poland, Lithuania, Slovakia and Israel of the responsibility of parliamentarians, and also provided relevant examples of the application of certain rules of their national legislation to persons who directly exercised "button-making" in the parliamentary hall. The statistics of detected cases of "button-typing" in the Verkhovna Rada of Ukraine, recorded by representatives of mass media and public organizations, as well as cited by the First Deputy Chairman of the Verkhovna Rada of Ukraine Ruslan Stefanchuk about the importance of introducing the criminal liability for non-personal voting. In the course of the study, there was made an analysis of the national legislation on the attraction of people's deputies for deliberate execution at the plenary session of the Verkhovna Rada of Ukraine instead of another PD. To determine the criminal status of the parliamentarian, who handed over an individual card for voting to a colleague, here were presented the types of complicity in the crime were and on such a basis of their analysis it was concluded that the transfer of the card was aiding in the commission of criminal acts. On the basis of foreign experience and analysis of the legal framework of Ukraine, it was concluded that it is necessary to bring PD, who give an individual card to their colleagues to vote for them, to criminal liability as a partner of the crime, and also there was proposed a new version of Article 364-2 of the Criminal Code of Ukraine.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІП)

Views

China China
-1602024839
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
45286803
Greece Greece
1
Ireland Ireland
6548134
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
146
Ukraine Ukraine
1745340294
United Kingdom United Kingdom
399095681
United States United States
-1602024837
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Germany Germany
1
Ireland Ireland
183528
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1745340295
United Kingdom United Kingdom
500163
United States United States
895313548

Files

File Size Format Downloads
Bondarenko_neosobiste_golosuvany.pdf 362,12 kB Adobe PDF -1653629760

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.