Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77831
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Suggestive function of metaphor in the modern English advertising discourse
Other Titles Сугестивна функція метафори в сучасному англомовному рекламному дискурсі
Суггестивная функция метафоры в современном англоязычном рекламном дискурсе
Authors Yemelianova, Olena Valerianivna  
Kucheriavenko, V.
Keywords сугестивна функція
суггестивная функция
suggestive function
метафора
metaphor
стилістичний засіб
стилистическое средство
stylistic device
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77831
Publisher Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
License
Citation Yemelianova, О. Suggestive function of metaphor in the modern English advertising discourse [Текст] / О. Yemelianova, V. Kucheriavenko // Науковий вісник Чернівецького університету. – Вип. 823. Серія: Германська філологія. – Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2020. – С. 79-84.
Abstract Стаття присвячена вивченню сугестивної функції метафори в сучасному англомовному рекламному дискурсі. Проведено дослідження актуалізації сугестивної функції метафори, яка у рекламі привертає і утримує увагу адресата, насичує текст яскравими образами, здатними надовго зберегтися у пам'яті, впливає на асоціативне мислення цільової аудиторії, є дієвим інструментом впливу, маніпулювання свідомістю та розумовими процесами.
Статья посвящена изучению суггестивной функции метафоры в современном англоязычном рекламном дискурсе. Проведено исследование актуализации суггестивной функции метафоры, которая в рекламе привлекает и удерживает внимание адресата, насыщает текст яркими образами, способными надолго сохраниться в памяти, влияет на ассоциативное мышление целевой аудитории, является действенным инструментом влияния, манипулирования сознанием и мыслительными процессами.
The article focuses on the peculiarities of suggestive function of metaphor foregrounding in the modern English advertising discourse. The topicality of the research is determined by the need for a deeper study of the suggestive function of metaphor as a powerful stylistic device. In the twentieth century, against the background of the development of new directions in the study of speech, metaphorical direction became for linguistics as a whole a unifying phenomenon, the problem of metaphor status in conceptual theory began to attract special attention.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
China China
360
Greece Greece
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Pakistan Pakistan
1
Ukraine Ukraine
365
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
120
Vietnam Vietnam
852

Downloads

Croatia Croatia
1
France France
849
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
361
Malaysia Malaysia
1
Romania Romania
1702
Russia Russia
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
1702
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
367
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Yemelianova_metaphor.pdf 638,89 kB Adobe PDF 4988

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.