Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77831
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Suggestive function of metaphor in the modern English advertising discourse
Other Titles Сугестивна функція метафори в сучасному англомовному рекламному дискурсі
Суггестивная функция метафоры в современном англоязычном рекламном дискурсе
Authors Yemelianova, Olena Valerianivna  
Kucheriavenko, V.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-3277-1227
Keywords сугестивна функція
суггестивная функция
suggestive function
метафора
metaphor
стилістичний засіб
стилистическое средство
stylistic device
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77831
Publisher Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
License
Citation Yemelianova, О. Suggestive function of metaphor in the modern English advertising discourse [Текст] / О. Yemelianova, V. Kucheriavenko // Науковий вісник Чернівецького університету. – Вип. 823. Серія: Германська філологія. – Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2020. – С. 79-84.
Abstract Стаття присвячена вивченню сугестивної функції метафори в сучасному англомовному рекламному дискурсі. Проведено дослідження актуалізації сугестивної функції метафори, яка у рекламі привертає і утримує увагу адресата, насичує текст яскравими образами, здатними надовго зберегтися у пам'яті, впливає на асоціативне мислення цільової аудиторії, є дієвим інструментом впливу, маніпулювання свідомістю та розумовими процесами.
Статья посвящена изучению суггестивной функции метафоры в современном англоязычном рекламном дискурсе. Проведено исследование актуализации суггестивной функции метафоры, которая в рекламе привлекает и удерживает внимание адресата, насыщает текст яркими образами, способными надолго сохраниться в памяти, влияет на ассоциативное мышление целевой аудитории, является действенным инструментом влияния, манипулирования сознанием и мыслительными процессами.
The article focuses on the peculiarities of suggestive function of metaphor foregrounding in the modern English advertising discourse. The topicality of the research is determined by the need for a deeper study of the suggestive function of metaphor as a powerful stylistic device. In the twentieth century, against the background of the development of new directions in the study of speech, metaphorical direction became for linguistics as a whole a unifying phenomenon, the problem of metaphor status in conceptual theory began to attract special attention.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
1
China China
5269130
France France
1523124704
Germany Germany
-1248717885
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1705
Ireland Ireland
95647
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Malta Malta
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
1
Singapore Singapore
315447746
Ukraine Ukraine
-1248717880
United Kingdom United Kingdom
843685654
United States United States
-1248717881
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
852

Downloads

Armenia Armenia
1
Cameroon Cameroon
26596
Canada Canada
1
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
1
France France
52826
Germany Germany
36220384
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1
Iran Iran
734432
Iraq Iraq
95646
Ireland Ireland
-1058528198
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
6714
Malaysia Malaysia
1
Malta Malta
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
5269127
Nigeria Nigeria
1
Philippines Philippines
1053825
Poland Poland
1
Romania Romania
1702
Russia Russia
2107655
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
3414
Spain Spain
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1058528198
United Kingdom United Kingdom
-1058528198
United States United States
-1248717883
Unknown Country Unknown Country
1
Uzbekistan Uzbekistan
415039
Vietnam Vietnam
415040

Files

File Size Format Downloads
Yemelianova_metaphor.pdf 638,89 kB Adobe PDF -82932764

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.