Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78932
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Перформанс і текст (на основі матеріалів з онлайн-архіву "Мистецтво Одеси 1980-х")
Other Titles Performance and Text (Based upon the Materials from Online Archive ‘Odessa Art in 1980-s’)
Authors Гладун, Д.
ORCID
Keywords "одеська школа"
текст
архів
мистецтво перформанс
перформанс
геппенінг
'Odessa school'
text
archive
performance art
performance
happening
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78932
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Гладун, Д. Перформанс і текст (на основі матеріалів з онлайн-архіву "Мистецтво Одеси 1980-х") [Текст] / Д. Гладун // Філологічні трактати. - 2020. - Т. 12, № 1. - С. 29-41. - DOI: 10.21272/Ftrk.2020.12(1)-3.
Abstract Стаття присвячена вивченню авторського тексту у перформансах, що відбулися в м. Одеса у 1980-х роках. У центрі дослідження перебувають геппенінги й перформанси представників "одеської школи": С. Ануфрієва, Л. Войцехова, Ю. Лейдермана, С. Мартинчик, В. Наумця, О. Петреллі, О. Петренка, Л. Скрипкіної, І. Стьопіна, І. Чацкіна проведені індивідуально, а також у складі мистецьких груп "ІЮ", "Мартинчики", "Перці". Дослідження зосереджене на вивченні, систематизації й аналізі матеріалів онлайн-архіву "Мистецтво Одеси 80-х", створеного Центром сучасного мистецтва (м. Одеса) й Інститутом сучасного мистецтва у 2000 р. У рамках статті розглянуто понад двадцять авторських (індивідуальних і колективних) творів мистецтва перформанс: "Російська ідилія" (1982), "Хрестик-Нулик" (1982), "[Між іншим]" (1983), "Пацифістська демонстрація" (1983), "Притулившись до стовпа" (1983), "Щит Давида" (1983), "Я захоплююся друзями" (1983), "Таз" (присвята "Мухоморам") (1984), "Це таємне слово" (1984), "Способи вбивства прапором" (1985), "Я був мужиком там" (1985), "Бити по стіні і по чорній дружині" (1987), "Найбільш сокровенне" (1987), "Розвідка художніх копалин" (1987), "Тут був Вася" (1987), "У два рахунки" (1987) тощо, а також виставкуперформанс "Рідня" (1983). Атрибутування й опис усіх досліджених творів мистецтва перформанс здійснене винятково на основі (подекуди суперечливих) даних, які вдалося відшукати серед матеріалів онлайн-архіву (переважно фотодокументацій, інтерв’ю, листів). Проведено каталогізацію дійств. Окреслено проблемні моменти дослідження текстового складника перформансів на основі архівних матеріалів.
The article studies the role of the text in performances conducted during 1980s in Odessa by the participants of so-called ‘Odessa school’ Serhiy Anufriyev, Leonid Voytsekhov, Yuriy Leyderman, Svitlana Martynchyk, Volodymyr Naumets, Alexander Petrelli, Oleh Petrenko, Liydmyla Skrypkina, Ihor Styopin, Ihor Tshatskin (solo or as participants of art groups "IU", "Martynchyky", "Pertsi". Following research discovers, systematizes, and analyzes materials of online archive "Odessa Art of 1980s" created in 2000 by Odessa Centre of Contemporary Art in collaboration with Institute of Contemporary Art. The article, therefore, overviews over twenty individual and collective pieces of Performance Art, in particular: "Cross-Zero" (1982), "Russian Idyll" (1982), "Pacifist Demonstration" (1983), "Leaning Against Pillar" (1983), "[Among Other Things]" (1983), "I Admire Friends" (1983), "David’s Shield" (1983), "Basin" (dedicated to 'Muhomory') (1984), "This Secret Word" (1984), "Flag Killing Methods" (1985), "There I Were a Man" (1985), "To Hit a Wall and a Black Wife" (1987), "Like a Shot" (1987), "The Most Precious" (1987), "Exploration of Art Deposits" (1987), "Vasia Was Here" (1987) etc. as well as performance-exhibition "Relatives" (1983). The attribution and description of all studied pieces of Performance Art is based exclusively on the data gained from the online archive (even though some of the data are controversial). The performances mentioned in the archive are catalogized. The main challenges of the archive-based research in performance studies are underlined.
Appears in Collections: Філологічні трактати

Views

China China
1
France France
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
775
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
29245
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
2784805
United Kingdom United Kingdom
58489
United States United States
2272100
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
1
India India
1
Lithuania Lithuania
29246
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
221281
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2272099

Files

File Size Format Downloads
Gladun_performans.pdf 608.83 kB Adobe PDF 2522630

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.