Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78994
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Державне управління у сфері надання адміністративних послуг
Authors Романченко, Я.О.
ORCID
Keywords державне управління
государственное управление
governance
адміністративна послуга
административная услуга
administrative service
механізм надання адміністративних послуг
механизм предоставления административных услуг
mechanism for providing administrative services
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78994
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Романченко, Я.О. Державне управління у сфері надання адміністративних послуг [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 074 - публічне управління та адміністрування / Я.О. Романченко; наук. керівник Ю.А. Опанасюк. - Суми: СумДУ, 2020. - 53 с.
Abstract В роботі розглянуто теоретичні основи державного управління у сфері надання адміністративних послуг, а також проведено дослідження сучасного стану та напрямків розвитку державного управління процесами надання адміністративних послуг. Здійснено аналіз системи надання адміністративних послуг в Україні. Окремо досліджені особливості функціонування центру надання адміністративних послуг в м. Суми. Виявлено основні проблеми та недоліки в роботі центру, зокрема недостатня правова база для прийняття співробітниками ЦНАП готівкових платежів – оплати за адміністративні послуги, потреба самостійно отримувати (погоджувати) довідки чи документи в інших державних структурах, неможливість одержання інформації про перебіг розгляду адміністративної послуги у електронній формі та інші. Запропоновано заходи удосконалення механізмів державного управління процесами надання адміністративних послуг в діяльності центрів надання адміністративних послуг. Запропонована перспективна модель організації роботи ЦНАП, а також виявлено напрями удосконалення механізмів надання адміністративних послуг засобами електронного урядування.
В работе рассмотрены теоретические основы государственного управления в сфере предоставления административных услуг, а также проведено исследование современного состояния и направлений развития государственного управления процессами предоставления административных услуг. Осуществлен анализ системы предоставления административных услуг в Украине. Отдельно исследованы особенности функционирования центра предоставления административных услуг в г. Сумы. Выявлены основные проблемы и недостатки в работе центра, в частности недостаточная правовая база для принятия сотрудниками ЦНАП наличных платежей - оплаты за административные услуги, потребность самостоятельно получать (согласовать) справки или документы в других государственных структурах, невозможность получения информации о ходе рассмотрения административного услуги в электронной форме и другие. Предложены меры совершенствования механизмов государственного управления процессами предоставления административных услуг в деятельности центров предоставления административных услуг. Предложенная перспективная модель организации работы ЦНАП, а также выявлены направления совершенствования механизмов предоставления административных услуг средствами электронного управления.
The paper considers the theoretical foundations of public administration in the field of administrative services, as well as a study of the current state and directions of development of public administration processes of administrative services. The analysis of the system of providing administrative services in Ukraine is carried out. The peculiarities of the functioning of the center for providing administrative services in Sumy have been studied separately. The main problems and shortcomings in the work of the center were revealed, in particular insufficient legal basis for CNAP employees to accept cash payments - payments for administrative services, the need to independently obtain (agree) certificates or documents in other government agencies, inability to obtain information on administrative services in electronic form. and other. Measures to improve the mechanisms of state management of the processes of providing administrative services in the activities of centers for the provision of administrative services are proposed. The perspective model of the organization of work of TsNAP is offered, and also the directions of perfection of mechanisms of rendering of administrative services by means of electronic government are revealed.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ ФЕМ)

Views

China China
51
France France
38711010
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
10091
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
143281711
United Kingdom United Kingdom
11553368
United States United States
389123296
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
582679533
Germany Germany
25132190
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
582679533
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
582679533

Files

File Size Format Downloads
Romanchenko_Bachelous_paper.pdf 639,23 kB Adobe PDF 1773170792

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.