Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79395
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Intercultural development of European cities: educational and financial and economic challenges
Authors Mayboroda, Tetyana  
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna  
Ponomarenko, Oksana Serhiivna
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4547-5822
http://orcid.org/0000-0001-9902-7577
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978
Keywords інтеркультурність
індекс інтеркультурності
територіальна громада
освіта
соціально- економічний розвиток міста
interculturalism
Index of Intercultural level
territorial community
education
social and economic development of the city
интеркультурность
индекс интеркультурности
территориальная община
образование
социально-экономическое развитие городов
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79395
Publisher Чернігіський національний технічний університет
License In Copyright
Citation Intercultural development of European cities: educational and financial and economic challenges [Текст] / T.A. Vasylyeva, Yu.M. Petrushenko, T.M. Mayboroda, O.S. Ponomarenko // Фінансові дослідження. 2019. - №2(7)2019
Abstract У статті досліджено, як європейські міста, вирішуючи проблеми міграції, біженців та вимушених переселенців, скоординували вектор свого розвитку в напрямку інтеркультурності. Програма Інтеркультурного розвитку міст Ради Європи спрямована интеркультурность; индекс интеркультурности; территориальная община; образование; социально-экономическое развитие городана вивчення потенціалу інтеркультурного підходу до інтеграції громади з культурно різноманітним населенням. У статті досліджено зміст поняття інтеркультурне місто. Розглянуто інтеркультурний індекс як інструмент порівняльного аналізу. Визначено основні передумови входження міст до мережі інтеркультурних міст. Досліджено географічне поширення мережі інтеркультурних міст, передусім у країнах, де проблема етнокультурного розмаїття стоїть особливо гостро. На прикладі двох міст України представлено, як проводиться оцінювання функцій міст, використовуючи інструментарій інтеркультурних лінз та як визначаються пріоритети інтеркультурних стратегій. Представлено обґрунтування взаємозв’язу освітньої та економічної складової інтеркультурного розвитку міст.
В статье исследовано, как европейские города, решая проблемы миграции, беженцев и вынужденных переселенцев, скоординировали вектор развития в направлении интеркультурности. Программа интеркультурного развития городов Совета Европы направлена на изучение потенциала интеркультурного подхода к интеграции общества с культурно разнообразным населением. В статье исследовано понятие интеркультурный город. Рассмотрен интеркультурный индекс, как инструмент сравнительного анализа. Определены основные предпосылки вхождения в сеть интеркультурных городов. Исследовано географическое распространение сети интеркультурных городов, прежде всего в странах, где остро стоит проблема этнокультурного разнообразия. На примере двух городов Украины представлено, как проводится оценка функций городов, используя инструментарий интеркультурных линз и как определяются приоритеты интеркультурных стратегий. Обоснованы взаимосвязи образовательной и экономической составляющей интеркультурного развития городов.
The article studies how European cities solving the problems of migration, refugees and internally displaced people, have coordinated the development vector towards interculturalism. The Intercultural Urban Development Program has become a leading initiative of the Council of Europe. The article deals with the concept of the intercultural city. The main prerequisites for cities to be included in the network of intercultural cities are identified. This work studies the Intercultural Index as a comparative analysis tool. The main preconditions regarding the cities inclusion to the intercultural cities network are defined.The geographical distribution of the intercultural cities network is investigated. The functions of two Ukrainian cities are evaluated, using the intercultural lens toolkit, and the priorities of their intercultural strategies are determined. The interconnection between the educational and economic component of urban intercultural development is presented.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Austria Austria
100139
China China
1
Czechia Czechia
631078
Finland Finland
1
Germany Germany
-308905666
Ghana Ghana
1
Greece Greece
959
India India
481
Ireland Ireland
88435676
Italy Italy
631075
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
119
Portugal Portugal
1
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
367562472
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
163052
United Kingdom United Kingdom
238530282
United States United States
-617811334
Unknown Country Unknown Country
5684861
Vietnam Vietnam
963

Downloads

China China
1
Cyprus Cyprus
1
Germany Germany
201006
India India
480
Lithuania Lithuania
1
New Zealand New Zealand
1
Portugal Portugal
1
South Korea South Korea
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
188572
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
64158
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
2019_Mayboroda_Vasilyeva_Petrushenko_Ponomarenko_.pdf 275,29 kB Adobe PDF 454225

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.