Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79790
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Упровадження медіа-практик у роботу бібліотек для дітей та юнацтва
Other Titles Implementation of media practices in the work of libraries for children and youth
Authors Поліщук, Т.
Кравчук, О.
ORCID
Keywords бібліотечна комунікація
медіа-практики
медіа-простір
соціальні мережі
хештег
library communication
media practices
media space
social networks
hashtag
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79790
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Поліщук, Т. Упровадження медіа-практик у роботу бібліотек для дітей та юнацтва [Текст] / Т. Поліщук, О. Кравчук // Образ. - 2020. - №1(33). - С. 42-50. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-42-50.
Abstract Актуальність дослідження обумовлена розширенням медіа-простору українських бібліотек для дітей та юнацтва та використання медіа-практик на їх сторінках в соціальних мережах. Метою є вивчення та порівняння застосованих медіа-практик вітчизняними бібліотеками для дітей та юнацтва, розгляд нових форм роботи із застосуванням медіа-контенту бібліотеками для молоді та ілюстрування їх привабливості для користувача. Для вирішення поставлених завдань було застосовано метод аналізу контенту бібліотек в нових медіа, методи порівняння, узагальнення та соціокомунікації. Присутність бібліотек у нових медіа привертає увагу молоді, а інформаційно-комунікаційні технології стають посередниками між книгозбірнею та користувачем. Важливою складовою привабливості сторінки бібліотеки у соціальних мережах є не лише розширення нових каналів комунікації, а й створення авторського медіа-контенту.
The relevance of the study is due to the expansion of the media space of Ukrainian libraries for children and youth and the use of media practices on their pages in social networks. The aim is to study and compare the applied media practices by domestic libraries for children and youth, to consider new forms of work with the use of media content by libraries for young people and to illustrate their attractiveness to the user. To solve the tasks, the method of analysis of library content in new media, methods of comparison, generalization and sociocommunication were used. The presence of libraries in new media attracts the attention of young people, and information and communication technologies become intermediaries between the book collection and the user. An important component of the attractiveness of the library’s page in social networks is not only the expansion of new channels of communication, but also the creation of author’s media content.
Appears in Collections: Образ

Views

Argentina Argentina
1
China China
269990
France France
1
Germany Germany
1
Greece Greece
98
Ireland Ireland
1582
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
110677
United Kingdom United Kingdom
15087
United States United States
1732302
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
1
Germany Germany
10210
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
110676
United Kingdom United Kingdom
3163
United States United States
1732301

Files

File Size Format Downloads
Polishchuk_Obraz_1_2020.pdf 649.38 kB Adobe PDF 1856354

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.