Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79797
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Peculiarities of innovations implementation on the Ukrainian brand example
Authors Letunovska, Nataliia Yevhenivna  
Вода, Ганна Миколаївна
Вода, Анна Николаевна
Voda, Hanna Mykolaivna
Кадуріна, Світлана Василівна
Кадурина, Светлана Васильевна
Kadurina, Svitlana Vasylivna
Tsunenko Anna,
ORCID http://orcid.org/0000-0001-8207-9178
Keywords інновація в сфері моди
инновация в сфере моды
fashion innovation
український бренд
украинский бренд
Ukrainian brand
інноваційний проєкт
инновационный проект
innovation project
економічна ефективність
экономическая эффективность
cost-effectiveness
цільова аудиторія
целевая аудитория
target audience
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79797
Publisher
License Copyright not evaluated
Citation Letunovska, N., Voda, H., Kadurina, S., & Tsunenko, S. (2020). Peculiarities of innovations implementation on the Ukrainian brand example. Галицький економічний вісник, 2 (63), 45-55. https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.045.
Abstract У статті автори запропонували власну ідею інноваціійного світшоту, яку можна запропонувати ринку вітчизняному молодому бренду одягу «VOVK». Об’єктом дослідження є процес створення інноваційного продукту в сегменті молодіжного одягу, орієнтованого на вітчизняний ринок моди. Об’єкт дослідження обраний не випадково, оскільки в цьому сегменті є суперечності, а саме дисбаланс попиту та пропозиції. Українській молоді не вистачає дійсно модних, якісних та цікавих речей від вітчизняних виробників, тому їм доводиться купувати зарубіжні замінники. Вітчизняний виробник втрачає від цього прибуток. Автори змістовно та поетапно висвітлюють організаційні та економічні особливості інноваційного розвитку – від формування чіткого бачення проблеми, яка вирішується за допомогою цього продукту, до останніх тенденцій світової культури моди, які роблять можливим запропоноване рішення. Проаналізовані конкуренти проєкту серед виробників одягу в Україні. Описане технологічне рішення та маркетингові параметри майбутнього постачання (цільова аудиторія, підходи до ціноутворення, методи просування товару тощо). Розраховані планові показники ефективності проєкту. Здійснена оцінка потенційних ризиків та рівня їх впливу на проєкт у цілому. Проведене дослідження та його візуальне представлення можуть бути корисними для підприємців, які займаються пошиттям одягу та просуванням власних брендів на українському ринку, людям, які цікавляться новинками на ринку моди, а також тим дослідникам, які займаються аналізом детермінант та імперативів інноваційного розвитку національної економіки.
В статье авторы предложили собственную идею инновационного свитшота, которую можно предложить рынку отечественном молодому бренду одежды «VOVK». Объектом исследования является процесс создания инновационного продукта в сегменте молодежной одежды, ориентированного на отечественный рынок моды. Объект исследования выбран не случайно, поскольку в этом сегменте существуют противоречия, а именно дисбаланс спроса и предложения. Украинской молодежи не хватает действительно модных, качественных и интересных вещей от отечественных производителей, поэтому им приходится покупать зарубежные заменители. Отечественный производитель теряет от этого прибыль. Авторы содержательно и поэтапно освещают организационные и экономические особенности инновационного развития - от четкого формирования проблемы, которая решается с помощью этого продукта, к последними тенденциям мировой культуры моды, которые делают возможным предложенное решение. Проанализированы конкуренты проекта среди производителей одежды в Украине. Описаны технологическое решение и маркетинговые параметры будущих поставок (целевая аудитория, подходы к ценообразованию, методы продвижения товара и т.п.). Рассчитаны плановые показатели эффективности проекта. Осуществлена ​​оценка потенциальных рисков и уровня их влияния на проект в целом. Проведенное исследование и его визуальное представление могут быть полезными для предпринимателей, которые занимаются пошивом одежды и продвижением собственных брендов на украинском рынке, людям, которые интересуются новинками на рынке моды, а также тем исследователям, которые занимаются анализом детерминант и императивов инновационного развития национальной экономики.
In the paper, the authors proposed their own idea of innovative sweatshirts that can be developed and introduced to the market within the framework of the domestic young clothing brand VOVK. The purpose of the research is formed by the authors as a narrower part of the analyzed problem, namely the process of creating an innovative product in the youth clothing segment, which is oriented towards distribution within the domestic fashion market. The subject of the author’s research is the modern fashionable clothing market, including such segment as a clothing item for young people seeking to stand out from the crowd. The research object is chosen not by accident since there are contradictions in this segment, namely the supply and demand imbalance. The Ukrainian youth lacks really fashionable, high-quality and interesting things from native manufacturers, so they have to buy foreign substitutes. The domestic manufacturer suffers from it receiving less profit. The authors have meaningfully and step-by-step covered the organizational and economic features of innovation development – from forming a clear vision of the problem that is solved through this product to the latest trends in the world fashion culture that make the proposed solution possible. The project competitors among the clothing producers in Ukraine have been analyzed. The technological solution and marketing parameters of the future supply (target audience, pricing approaches, methods of product promotion, etc.) have been described. Planned efficiency indices for this project have been calculated, with an assessment of the potential risks and the level of their impact on the project as a whole. The performed study and its visual representation can be useful for entrepreneurs who are engaged in tailoring and promoting their own brands in the Ukrainian market, people who are interested in innovations in the fashion market, as well as those who care about the innovation world and everything else, that changes the world for the better in one way or another.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
5418
Germany Germany
1
Greece Greece
81
Ireland Ireland
453
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
92788
United Kingdom United Kingdom
12398
United States United States
92784
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
83

Downloads

China China
49552
France France
92785
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
49552
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
South Korea South Korea
451
Taiwan Taiwan
12396
Ukraine Ukraine
92789
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
92787
Unknown Country Unknown Country
902
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Letunovska paper.pdf 371,42 kB Adobe PDF 391219

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.