Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80457
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Товарна політика торгівельних роздрібних мереж та фактори, що її визначають
Other Titles Сommodity policy of retail retail networks and factors determining it
Authors Onishchenko, Marharyta Leonidivna  
Onishсhenko, Мargarita Leonidovna
Фіщук, Н.Ю.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-5922-4840
Keywords товарна політика
товарная политика
commodity policy
конкурентный статус
конкурентний статус
competitive status
товарні стратегії
товарные стратегии
product strategies
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80457
Publisher
License Copyright not evaluated
Citation Оніщенко, М. Товарна політика торгівельних роздрібних мереж та фактори, що її визначають [Текст] / М. Оніщенко, Н. Фіщук // Slovak Scientific Journal. – 2020. – № 3. – С. 26-36
Abstract У статті визначено сутність і базові завдання управління товарною політикою торгівельних роздрібних мереж, актуальність впровадження нових інструментів. Визначено сучасний стан та динаміку розвитку торговельних роздрібних мереж в Україні, акцентовано увагу на основних факторах, які впливають на формування мережі роздрібної торгівлі. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку роздрібної торгівлі. Акцентовано увагу на відмінностях у тенденціях розвитку в різних сегментах ритейлу в Україні, виділено головні чинники змін на ринку. Підкреслено сутність і значення мультиформатності та коаліційних програм лояльності, як способів посилення боротьби за клієнта, зміцнення зв’язку між покупцем і магазином. Розглянуто основні фактори, які впливають на формування мережі роздрібної торгівлі. Визначено основні стратегічні напрями удосконалення управління товарною політикою, зокрема, використання механізму реалізації товарних стратегій, застосування підходу конкурентного положення.
В статье определена сущность и базовые задачи управления товарной политикой торговых розничных сетей, актуальность внедрения новых инструментов Определено современное состояние и динамику развития торговых розничных сетей в Украине, акцентировано внимание на основных факторах, влияющих на формирование сети розничной торговли. Проанализированы современные тенденции развития розничной торговли. Акцентировано внимание на различиях в тенденциях развития в различных сегментах ритейла в Украине, выделены основные факторы изменений на рынке. Подчеркнуто сущность и значение мультиформатности и коалиционных программ лояльности, как способов усиления борьбы за клиента, укрепления связи между покупателем и магазином. Рассмотрены основные факторы, влияющие на формирование сети розничной торговли. Определены основные стратегические направления совершенствования управления товарной политикой, в частности, использование механизма реализации товарных стратегий, применение подхода конкурентного положения.
The article defines the essence and basic tasks of managing the commodity policy of retail trade networks, the relevance of the introduction of new tools. The current state and dynamics of development of retail trade networks in Ukraine is determined, attention is focused on the main factors influencing the formation of a retail network. Analyzed the current trends in the development of retail trade. The attention is focused on the differences in development trends in various retail segments in Ukraine, the main factors of changes in the market are highlighted. The essence and significance of multi-format and coalition loyalty programs are emphasized as ways to strengthen the struggle for the client, to strengthen the connection between the buyer and the store. The main factors influencing the formation of the retail trade network are considered. The main strategic directions for improving the management of commodity policy are determined, in particular, the use of the mechanism for the implementation of commodity strategies, the application of the competitive position approach.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
166465
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1682879
Romania Romania
16622
Russia Russia
799
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
84209318
United Kingdom United Kingdom
9138308
United States United States
104352703
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

China China
1682892
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1682880
Germany Germany
84209315
Italy Italy
5732
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
104352703
Poland Poland
1
Russia Russia
62937
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
199567102
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
199567101
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Onishсhenko_commodity_paper.pdf 669,58 kB Adobe PDF 591130668

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.