Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80610
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Глобальні цілі сталого розвитку: кейси для ухвалення управлінських рішень
Authors Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
Kostiuchenko, Nadiia Mykolaivna  
Kotenko, Stanislav Ihorovych  
Литвин, Марина Валентинівна
Литвин, Марина Валентиновна
Lytvyn, Maryna Valentynivna
Marekha, Iryna Serhiivna  
Mishenina, Halyna Anatoliivna
Smolennikov, Denys Olehovych  
Skliar, Iryna Dmytrivna  
Tarasenko, Svitlana Viktorivna  
Shvindina, Hanna Oleksandrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9902-7577
http://orcid.org/0000-0003-4946-4028
http://orcid.org/0000-0001-8684-0163
http://orcid.org/0000-0002-9905-7706
http://orcid.org/0000-0001-8418-051X
http://orcid.org/0000-0003-0669-6523
http://orcid.org/0000-0002-4829-0559
http://orcid.org/0000-0003-0883-8361
Keywords кейси
кейсы
cases
сталий розвиток
устойчивое развитие
sustainable development
цілі сталого розвитку
цели устойчивого развития
Sustainable Development Goals
Type Schoolbook
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80610
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Глобальні цілі сталого розвитку: кейси для ухвалення управлінських рішень : навчальний посібник / за заг. ред. Ю.М. Петрушенка. – Суми: СумДУ, 2020. – 122 с.
Abstract Запропоновані кейси поєднують у собі декілька цілей під час проведення тренінгів зі сталого розвитку: навчають структурувати інформацію і розуміти зміст окремих Цілей сталого розвитку; формують вміння визначати можливі наслідки та виявляти можливі перешкоди в досягненні Цілей сталого розвитку; показують можливості оптимального вибору та способи досягнення цілей в умовах множинності варіантів рішення. Ситуаційні вправи в поєднанні з теоретичним матеріалом, що викладається в межах тренінгу, можуть використовуватися у трьох основних напрямках: використання на початку заняття з певної Цілі сталого розвитку дозволить ознайомитися з питаннями та проблемами, які пропонується розглянути в теоретичному матеріалі; використання в кінці теоретичної частини дасть змогу зрозуміти, як можна використовувати розглянуті теоретичні моделі та підходи до розв’язання конкретних проблем; протягом всього тренінгу пояснювати проблеми, що виникають у процесі досягнення Цілей сталого розвитку, на прикладі конкретних ситуаційних вправ.
Предложенные кейсы сочетают в себе несколько целей при проведении тренингов по устойчивому развитию: обучают структурировать информацию и понимать смысл отдельных Целей устойчивого развития; формируют умение определять возможные последствия и выявлять возможные препятствия в достижении Целей устойчивого развития; показывают возможности оптимального выбора и способы достижения целей в условиях множественности вариантов решения. Ситуационные упражнения в сочетании с теоретическим материалом, который излагается в рамках тренинга, могут использоваться в трех основных направлениях: использование в начале занятия по определенной Цели устойчивого развития позволит ознакомиться с вопросами и проблемами, которые предлагается рассмотреть в теоретическом материале; использование в конце теоретической части позволит понять, как можно использовать рассмотренные теоретические модели и подходы к решению конкретных проблем; в течение всего тренинга объяснять проблемы, возникающие в процессе достижения Целей устойчивого развития, на примере конкретных ситуационных упражнений.
The proposed cases combine several goals during sustainable development training: teach to structure information and understand the content of Sustainable Development Goals; form the ability to identify possible consequences and obstacles to achieving the Sustainable Development Goals; show the possibilities of optimal choice and ways to achieve goals in terms of multiple solutions. There are three main areas to use cases in combination with theoretical material: provide cases at the beginning of the lesson on a specific Sustainable Development Goal will allow getting acquainted with the issues and problems that are proposed to be considered in the theoretical material; the use of the theoretical part at the end will allow understanding how it is possible to use the considered theoretical models and approaches to the solution of concrete problems; throughout the training to explain the problems that arise in the process of achieving the Sustainable Development Goals, on the example of specific situational exercises.
Appears in Collections: Навчальні видання (ННІ ФЕМ)

Views

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
China China
-2005416324
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1482518982
Germany Germany
-145533741
Greece Greece
432710
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
95257
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
-145533742
Netherlands Netherlands
1665
Norway Norway
1
Poland Poland
-373513153
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
Spain Spain
-1757259092
Sweden Sweden
82953
Ukraine Ukraine
1335538862
United Kingdom United Kingdom
1771081367
United States United States
1920995603
Unknown Country Unknown Country
-531051131

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
China China
-2005416323
Czechia Czechia
16249
France France
-145533739
Germany Germany
-1090853792
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lebanon Lebanon
16255
Lithuania Lithuania
167309
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
399
Poland Poland
-373513152
Romania Romania
1
Russia Russia
1409418594
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
127034
Ukraine Ukraine
122342536
United Kingdom United Kingdom
1771081334
United States United States
1920995598
Unknown Country Unknown Country
-531051130

Files

File Size Format Downloads
Sustainable_Development_Goals.pdf 1.83 MB Adobe PDF 1077797180

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.