Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80688
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інтернет-платформа як основа ефективного просування продукції промислових підприємств
Other Titles Интернет-платформа как основа эффективного продвижения продукции промышленных предприятий
Internet Platform as the Basis for Industrial Products Effective Promotion
Authors Derykolenko, Anna Oleksandrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4971-5472
Keywords інтернет-платформа
бізнес-процес
інструментарій
промислове підприємство
интернет-платформа
бизнес-процесс
инструментарий
промышленное предприятие
Internet platform
business process
tools
industrial enterprise
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80688
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Дериколенко, А.О. Інтернет-платформа як основа ефективного просування продукції промислових підприємств [Текст] / А.О. Дериколенко // Механізм регулювання економіки. - 2020. - № 1. - С. 116-123. - DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.87.10.
Abstract У статті уточнено визначення інтернет-платформи. Визначення основні ринки, де використання інтернет-платформ було б найбільш доцільно. Проаналізовано існуюче визначення інтернетплатформ і запропоновано авторське бачення, яке засноване на проведених дослідженнях. Виділено основні характеристики інтернет-платформи для просування саме товарів промислового призначення. Відзначено, що в сучасному світі цифрових технологій інтернет-платформи мають широкі можливості і перспективи для застосування вітчизняними промисловими підприємствами. Основна мета існування інтернет-платформ – допомога підприємств, мета яких – вихід на світові ринки. Їх впровадження завдяки високому технічному рівню здатне значно збільшити швидкість логістичних операцій, підвищити ефективність діяльності (комунікаційної, логістичної, інноваційної, інвестиційної і т.д.), поліпшити її якість (завдяки кастомізації), реалізувати унікальні можливості післяпродажного сервісного обслуговування для різних ринків, різних цільових груп споживачів і т. п. Використання промисловими підприємствами інтернет-платформ направлено, з одного боку, на встановлення взаємовигідних зв'язків зі стейкхолдерами, а з іншого – на узгодження внутрішніх бізнес-процесів підприємства з зовнішніми можливостями і погрозами. Автором сформульовані основні особливості створення та застосування інтернет-платформ для просування промислової продукції, визначені бізнес-процеси промислового підприємства при застосуванні інтернет-платформи. Окремо запропоновано структурну схему бізнес-процесів промислового підприємства при використанні інтернет-платформи.
В статье уточнено определение интернет-платформы. Определены основные рынки, где использование интернет-платформ было бы наиболее целесообразным. Проанализировано существующее определение интернет-платформ и предложено авторское видение, которое основано на проведенных исследованиях. Выделены основные характеристики интернетплатформы для продвижения товаров промышленного назначения. Отмечено, что в современном мире цифровых технологий интернет-платформы имеют широкие возможности и перспективы для применения отечественными промышленными предприятиями. Основная цель существования интернет-платформ – помощь предприятиям, цель которых – выход на мировые рынки. Их внедрение благодаря высокому техническому уровню способно значительно увеличить скорость логистических операций, повысить эффективность деятельности (коммуникационной, логистической, инновационной, инвестиционной и т.д.), улучшить ее качество (благодаря кастомизации), реализовать уникальные возможности послепродажного сервисного обслуживания для различных рынков, различных целевых групп потребителей и т.п. Использование промышленными предприятиями интернет-платформ направлено, с одной стороны, на установление взаимовыгодных связей со стейкхолдерами, а с другой – на согласование внутренних бизнес-процессов предприятия с внешними возможностями и угрозами. Автором сформулированы основные особенности создания и применения интернет-платформ для продвижения промышленной продукции, определены бизнес-процессы промышленного предприятия при применении интернет-платформы. Отдельно предложена структурная схема бизнес-процессов промышленного предприятия при использовании интернет-платформы.
The article clarifies the definition of an Internet platform. The main markets are identified where the use of Internet platforms would be most appropriate. The existing definition of Internet platforms is analyzed and the author’s vision is proposed, which is based on the research. The main characteristics of the Internet platform for the promotion of industrial goods are highlighted. It is noted that in the modern world of digital technologies, Internet platforms have wide opportunities and prospects for application by domestic industrial enterprises. The main purpose of the existence of Internet platforms is to help enterprises whose goal is to enter global markets. Due to the high technical level, their implementation can significantly increase the speed of logistics operations, increase the efficiency of activities (communication, logistics, innovation, investment, etc.), improve its quality (thanks to customization), realize unique after-sales service opportunities for various markets, various target consumer groups, etc. The use of Internet platforms by industrial enterprises is, on the one hand, aimed at establishing mutually beneficial relations with stakeholders, and on the other, at coordinating the company's internal business processes with external capabilities and threats. The author formulated the main features of the creation and use of Internet platforms for the promotion of industrial products, identified the business processes of an industrial enterprise when using an Internet platform. Separately, a structural diagram of the business processes of an industrial enterprise using the Internet platform is proposed.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
499979
Greece Greece
1
Ireland Ireland
76191
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
396
Poland Poland
1490
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
84396611
United Kingdom United Kingdom
2847473
United States United States
59304569
Unknown Country Unknown Country
84396612

Downloads

Brazil Brazil
345694
Canada Canada
1
China China
34212527
France France
21666505
Germany Germany
2847470
India India
9261
Ireland Ireland
1
Italy Italy
3682
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1492
Russia Russia
9120484
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
21666507
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
59304567
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Derykolenko_mer_1_2020.pdf 312,96 kB Adobe PDF 149178196

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.