Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81252
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Роль персоніфікованих джерел у конструюванні інформації про COVID-19 для медіаспоживачів
Other Titles The role of personified sources in the construction of COVID-19 information for media consumers
Authors Yaremenko, Vadym Pavlovych
Дєдова, A.
Зубар, Д.
ORCID
Keywords COVID-19
інформаційна технологія
медіаспоживач
джерело інформації
місцеві медіа
information technology
media consumer
source of information
local media
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81252
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Яременко В. П., Дєдова А., Зубар Д. Роль персоніфікованих джерел у конструюванні інформації про COVID-19 для медіаспоживачів // Образ. 2020. Вип. 2 (34). С. 24-33. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.2(34)-24-33
Abstract У статті визначено роль персоніфікованих джерел у конструюванні інформації про COVID-19 для сучасних медіаспоживачів. Джерельну базу для вивчення проблематики склали матеріали авторитетних медіаресурсів Миколаївської, Тернопільської та Чернівецької областей України. У ході проведення дослідження визначено, що ключовими персоніфікованими джерелами інформації про COVID-19 є фахові, політичні, загальні та авторитетні. Встановлено, що використання цих видів джерел та підбір їх складу в місцевих медіа формує як позитивну, так і негативну технологію інформування щодо визначеної тематики. З’ясовано також, що кожне з таких інформаційних транслювань формується з огляду на певні мотиви ЗМІ або згадуваних персоналій.
The article identifies the role of personalized sources in constructing information about COVID-19 for modern media consumers. The source base for studying the issue was the materials of authoritative media resources of Mykolayiv, Ternopil and Chernivtsi regions of Ukraine. The study identified that the key personalized sources of information about COVID-19 are professional, political, general, and authoritative. It is established that the use of these types of sources and the selection of their composition in the local media forms both positive and negative information technology on certain topics. It was also found that each of these news broadcasts is formed taking into account certain motives of the media or the mentioned personalities.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
4833
Lithuania Lithuania
1
Montenegro Montenegro
1
Norway Norway
1
Russia Russia
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1072153
United Kingdom United Kingdom
565903
United States United States
8303955
Unknown Country Unknown Country
1072152

Downloads

Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
2873854
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
8303956

Files

File Size Format Downloads
Yaremenko_Obraz_2020_2.pdf 693,63 kB Adobe PDF 11177814

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.