Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81296
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Друкована політична реклама: прийоми та форми соціокомунікаційного впливу на електорат
Other Titles Printed political advertising: methods and forms of sociocommunicative influence on the electorate
Authors Таран, Л.
ORCID
Keywords політична реклама
друкована видавнича продукція
соціокомунікаційний вплив
виборча кампанія
political advertising
printed publishing products
socio-communicative influence
election campaign
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81296
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Таран Л. Друкована політична реклама: прийоми та форми соціокомунікаційного впливу на електорат // Образ. 2020. Вип. 2 (34). С. 98-105. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.2(34)-98-105
Abstract Мета статті – дослідити різнорідність друкованої політичної реклами періоду місцевих виборів 2020 року для визначення прийомів та форм її соціокомунікаційного впливу на електорат. Джерельна база – друковані агітаційні матеріали, що поширювалися в Сумському регіоні. Актуальність обраної теми визначає вивчення діалогу між кандидатами, чинними політиками та виборцями. У процесі дослідження визначено різнорідність друкованої політичної реклами в період виборчої кампанії, з’ясовано, що в означений період переважали політичні рекламні оголошення в листівках, буклетах, інформаційних бюлетенях, проспектах. Особливість друкованої політичної реклами позначена тим, що політичні партії та їхні лідери намагалися використовувати її для формування комунікації, бажаної для самих кандидатів-політиків, таким чином впливаючи на свідомість, думку та вибір електорату.
The purpose of the article is to investigate the diversity of printed political advertising during the 2020 local elections to determine the methods and forms of its socio-communicative impact on the electorate. The source base – printed campaign materials distributed in the Sumy region. The relevance of the chosen theme determines the study of dialogue between candidates, current politicians and voters. Іn the process of research, іt was identified the diversity of printed political advertising during the election campaign, it was found that political advertisements in leaflets, booklets, newsletters, brochures was dominated in this period. The peculiarity of print political advertising is that political parties and their leaders tried to use it to form the communication desired by the political candidates themselves, thus influencing the consciousness, opinion and choice of the electorate.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
464
Czechia Czechia
463
Greece Greece
1
Ireland Ireland
25154
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
16462512
United Kingdom United Kingdom
547291
United States United States
16462509
Unknown Country Unknown Country
1285724

Downloads

Brazil Brazil
1
China China
1
Croatia Croatia
1
France France
1
Germany Germany
165013
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
16462508
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
16462511

Files

File Size Format Downloads
Taran_Obraz_2020_2.pdf 703,95 kB Adobe PDF 33090043

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.