Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81442
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Міжнародне колаборативне онлайн навчання: нова парадигма вищої освіти
Authors Krasulia, Alla Viktorivna  
Shvindina, Hanna Oleksandrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2048-1879
http://orcid.org/0000-0003-0883-8361
Keywords колаборативне навчання
коллаборативное обучение
collaborative learning
віртуальна мобільність
виртуальная мобильность
virtual mobility
міжкультурна компетентність
межкультурная компетентность
intercultural competence
дигітальна педагогіка
дигитальная педагогика
digital pedagogy
глобальний віртуальний клас
глобальный виртуальный класс
Global Virtual Classroom
Type Conference Papers
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81442
Publisher Національний авіаційний університет
License Copyright not evaluated
Citation Красуля А. В., Швіндіна Г. О. Міжнародне колаборативне онлайн навчання: нова парадигма вищої освіти // Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура : матеріали VІІІ міжнар. наук.-практ. конф. з актуальних проблем філології у ВНЗ галузевого спрямування, м. Київ, 20-21 листоп. 2020 р. Київ, 2020. С. 170–173.
Abstract У матеріалі схарактеризовано сутність та окреслено організаційно-методичні засади міжнародного колаборативного онлайн навчання, обґрунтовано доцільність застосування принципів дигітальної педагогіки для розвитку міжкультурних фахових компетентностей та формування цифрових навичок, подано приклад ефективного впровадження віртуальної мобільності у Сумському державному університеті у форматі сертифікованих курсів академмобільності за типом "Глобальний віртуальний клас" для студентів та викладачів.
В материале охарактеризована сущность и намечены организационно-методические основы международного колаборативного онлайн обучения, обоснована целесообразность применения принципов дигитальной педагогики для развития межкультурных профессиональных компетенций и формирования цифровых навыков, приведен пример эффективного внедрения виртуальной мобильности в Сумском государственном университете в формате сертифицированных курсов академмобильности по типу "Глобальный виртуальный класс" для студентов и преподавателей.
The paper focuses on the essence and outlines the organizational and methodological foundations of Collaborative Online International Learning; substantiates the feasibility of applying the principles of digital pedagogy for the development of intercultural professional competencies and digital skills; gives an example of effective implementation of certified virtual academic mobility in the format of a Global Virtual Classroom for Sumy State University students and teachers.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Belgium Belgium
1
China China
1657
Finland Finland
25212793
Germany Germany
363860
Greece Greece
1
Ireland Ireland
8785312
Japan Japan
1
Latvia Latvia
158905
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
380
Sweden Sweden
716207152
Ukraine Ukraine
1093187962
United Kingdom United Kingdom
97217970
United States United States
1241375924
Unknown Country Unknown Country
1236661018

Downloads

Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
China China
122660
Czechia Czechia
1
Georgia Georgia
1
Germany Germany
-665302284
India India
1
Latvia Latvia
27045
Poland Poland
363869
Switzerland Switzerland
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1389563890
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
124205642

Files

File Size Format Downloads
Krasulia_collaborative_learning.pdf 314,93 kB Adobe PDF 848980830

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.