Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82224
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Методичний підхід щодо формування системи стратегічного вибору підприємства
Other Titles Methodic approach to the development of the system of strategic choice of the company
Authors Жукова, Д.А.
ORCID
Keywords система стратегічного управління
формування стратегії
стратегічний вибір
система стратегічного вибору
методичний підхід
the system of strategic management
development of strategy
strategic choice
the system of strategic choice
methodic approach
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82224
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Жукова Д. А. Методичний підхід щодо формування системи стратегічного вибору підприємства // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2020. № 4. С. 76−84. DOI: 10.21272/1817-9215.2020.4-9
Abstract В статті проаналізовано основні аспекти стратегічного управління підприємства щодо вибору стратегії, запропоновано систему стратегічного вибору та методичний підхід до формування системи стратегічного вибору. В роботі наведено існуючі підходи до визначення систем стратегічного управління, зокрема чотири основні системи управління запропоновані І. Ансоффом (управління за допомогою вибору стратегічних позицій, управління ранжуванням стратегічних задач, управління за слабкими сигналами та управління в умовах стратегічних несподіванок), їх основні характеристики, сутність, переваги та недоліки. В процесі дослідження було проаналізовано існуючі підходи вітчизняних вчених до визначення компонентів стратегічного управління і процесу розробки стратегії. На основі аналізу підходів узагальнено основні компоненти стратегічного управління. У сучасних дослідженнях в системі стратегічного управління виокремлюють певні підсистеми, наприклад стратегічного контролінгу, стратегічного обліку та ін. За результатами формування переліку основних компонентів стратегічного управління запропоновано виокремити систему стратегічного вибору як підсистему стратегічного управління та враховувати наступні компоненти в її складі: виконання стратегічного аналізу зовнішнього і внутрішнього середовища, розробка набору базових стратегій, формування стратегічних альтернатив і стратегічний вибір підприємства. На основі цих компонентів побудовано систему стратегічного вибору, що включає блоки похідних аналітичних даних, блок прийняття стратегічного рішення щодо стратегічного вибору з урахуванням специфіки суб’єкта та об’єкта стратегічного вибору, та наборів стратегічних альтернатив як вихідний блок системи, та запропоновано визначення системи стратегічного вибору. На основі методичних підходів розроблених автором у попередніх роботах запропоновано методичний підхід до формування системи стратегічного вибору, що дозволяє систематизувати процес формування і вибору стратегії підприємства з урахуванням впливу зовнішнього середовища, фінансового стану, якості інформаційних потоків підприємства, а також отримати набір стратегічних альтернатив за кожним рівнем піраміди стратегій у результаті застосування.
The article analyses the main aspects of the strategic management of the company focusing on the strategic choice, and formulates the system of strategic choice and methodic approach to the development of the system of strategic choice of the company. The research reviews existing approaches to definition of the systems of strategic management, specifically – the four key management systems developed by I. Ansoff, their specifics, content, advantages and disadvantages. It also analyses the existing approaches proposed by the academics of the Eastern-European countries to the definition of the components of strategic management and the process of strategy development. Based on the conducted analysis, the key components of the strategic management are summarized. The modern research outlines certain sub-systems within the system of strategic management, for example strategic controlling, strategic management accounting, etc. Based on the definition of the list of main components of strategic management it is recommended to distinguish the system of strategic choice as a sub-system of strategic management and include the following components into its structure: conducting strategic analysis of external and internal environment, development of the set of basic strategies, development of strategic alternatives, and strategic choice of the company. Following from this, the system of strategic choice was developed based on these components, and was set to include the main blocks of input of analytical data, the block of making a strategic decision on strategic choice considering the specifics of the subject and the object of strategic choice, and the set of strategic alternatives as an output block of the system, and the definition of the system of strategic choice was proposed. Based on the methodic approaches developed by author in previous research, the methodic approach to the development of the system of strategic choice is proposed. The approach allows to systemize the process of developing and choosing the strategy of the company taking into consideration the influence of external environment, financial state, the adequacy of information flows of the company, and as a result of application – obtain a set of strategic alternatives for each level of the strategic pyramid.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1
China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
104975
Ireland Ireland
571
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Portugal Portugal
1
Ukraine Ukraine
1125030
United Kingdom United Kingdom
3104
United States United States
1125027
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
Denmark Denmark
1
France France
1
Germany Germany
23480
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
453
Ukraine Ukraine
1125029
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2358717
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Zhukova_ development_of_strategy.pdf 375.12 kB Adobe PDF 3507686

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.