Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82316
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз конкурентних позицій страхових компаній на ринку «нон-лайф» страхування в Україні
Other Titles Analysis of competitive positions of insurance companies in the market of "non-life" insurance in Ukraine
Authors Zhuravka, Olena Serhiivna
Pakhnenko, Olena Mykhailivna  
Подгорна, В.О.
Подгорная, В.О.
Podgornaya, V.O
Сухомлин, А. А.
Keywords конкурентоспроможність
конкурентоспособность
competitiveness
страховая компания
страховая компания
insurance company
концентрація ринку
концентрация рынка
market concentration
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82316
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Аналіз конкурентних позицій страхових компаній на ринку «нон-лайф» страхування в Україні / О. М. Пахненко та ін. // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. 2019. № 2. С. 88-94
Abstract В статті досліджено практичні аспекти формування конкурентного середовища на ринку «нон-лайф» страхування України та проведено аналіз конкурентоспроможності і основних фінансових показників діяльності провідних страхових компаній. На основі аналізу показників концентрації ринку «нон-лайф» страхування встановлено, що на цьому ринку немає однозначного лідера, рівень концентрації ринку є незначним. Ґрунтуючись на аналізі лідерів ринку страхування іншого, ніж страхування життя, за обсягом валових страхових премій в цілому та за основними видами страхування (КАСКО, ОСЦПВ, страхування майна, страхування вогневих ризиків, страхування вантажів та багажу, медичне страхування) встановлено, що лідерство страхових компаній на ринку не означає їх лідерство за усіма видами «нон-лайф» страхування; деякі страхові компанії спеціалізуються на окремих видах страхування та займають провідні позиції лише на визначених сегментах страхового ринку. Для надання узагальненої оцінки рівня конкурентоспроможності окремих страхових компаній на ринку «нон-лайф» страхування було обрано наступні показники: обсяг валових страхових премій, валових страхових виплат, страхових резервів та розмір власного капіталу. З метою більш об’єктивного оцінювання розміру частки ринку окремої страхової компанії запропоновано розраховувати усереднений показник питомої ваги страхової компанії. Проведені розрахунки дозволили виявити лідерів ринку «нон-лайф» страхування у 2018 році та дослідити динаміку зміни їх конкурентних позиції протягом 2016-2018 років. Для трьох страхових компаній, що визначені лідерами ринку України у 2018 році (страхові компанії «Уніка», «АХА Страхування» та «PZU Україна») проведено аналіз основних показників фінансового стану, а саме коефіцієнтів рентабельності страхових послуг, рентабельності продажів, рентабельності активів, рентабельності власного капіталу, загальної ліквідності, абсолютної ліквідності та автономії. Встановлено, що усі аналізовані страхові компанії є прибутковими і мають високі значення показника рентабельності страхових послуг, проте серед трьох провідних страхових компаній України найефективнішою у 2018 році була діяльність страхової компанії «PZU Україна», а найменш рентабельною – страхової компанії «Уніка».
The paper explores the practical aspects of forming a competitive environment in the non-life insurance market of Ukraine and analyzes the competitiveness and financial performance of leading insurance companies. Based on the analysis of non-life insurance market concentration indicators, the authors concluded that there is no clear leader in this market, the level of market concentration is negligible. Based on the analysis of non-life insurance market leaders by volume of gross insurance premiums in the whole market and by main types of non-life insurance (CASCO, motor vehicle liability insurance, property insurance, fire and catastrophe risk insurance, CARGO, health insurance) the authors found that the leadership of insurance companies in the market does not mean their leadership in all types of non-life insurance; some insurance companies specialize in certain types of insurance and not being leaders in the insurance market at all occupy leading positions in certain segments of non-life insurance market. In order to provide a general assessment of the competitiveness of individual insurance companies in the non-life insurance market, the following indicators were selected: the volume of gross insurance premiums, gross insurance payments, insurance reserves and the amount of equity. In order to assess the size of market share of an individual insurance company in a more objective way, it is suggested to calculate the average share of the insurance company. The calculations made it possible to identify the leaders of the non-life insurance market in 2018 and to explore the dynamics of changes in their competitive position during 2016-2018. For the three insurance companies that have been identified as the leaders of the Ukrainian market non-life insurance in 2018 (“UNIKA”, “AXA Insurance” and “PZU Ukraine”), the authors analyzed the main indicators of their financial condition, namely the profitability of insurance services, profitability of sales, return on assets, return on equity, overall liquidity, absolute liquidity and autonomy. It was found that all the analyzed insurance companies are profitable, however, among the three leading Ukrainian insurance companies, the most effective in 2018 was the insurance company “PZU Ukraine” and the least profitable – “UNIKA”.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Ukraine Ukraine
13

Downloads

Ukraine Ukraine
11

Files

File Size Format Downloads
Pakhnenko_concentration_paper.pdf 354,24 kB Adobe PDF 11

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.