Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83040
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Феномен жизни: методологический анализ
Other Titles The Phenomenon of Life: methodological analysis
Authors Безродный, А
ORCID
Keywords феномен життя
феномен жизни
phenomenon of life
біологічне пізнання
биологическое познание
biological cognition
методологічний аналіз
методологический анализ
methodological analysis
Type Article
Date of Issue 2014
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83040
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Безродный А. Феномен жизни: методологический анализ // Світогляд-Філософія-Релігія. 2014. Вип. 6. С. 15-21.
Abstract Викладається методологічний аналіз розуміння сутності "живого" в біологічному і філософському аспекті. Розглядається грань "живе" - "неживе". Досліджується методологічний підхід, характерний для біологічного пізнання в формі аргумент -контраргумент, де у вигляді аргументу наводиться "класична" точка зору, а контраргумент -логічні заперечення.
The article presents a methodological analysis of understanding the essence of "living" in biological and philosophical aspects. The line between “living” and “nonliving” is considered. The methodological approach characteristic of biological cognition is investigated in the form of an argument-counter-argument, where a “classical” point of view is given as an argument, and a counter-argument is a logical objection.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

Belgium Belgium
1
China China
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
112
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1129
United Kingdom United Kingdom
496
United States United States
5723

Downloads

Kazakhstan Kazakhstan
1
Ukraine Ukraine
3981
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
7466

Files

File Size Format Downloads
Bezrodnыi_Fenomen_zhyzny.pdf 637,82 kB Adobe PDF 11449

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.