Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83076
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Докласичний період розвитку науки: зміна освітніх парадигм
Other Titles The preclassical period of development of scienсe: shift of educational paradigm
Authors Книш, І.
ORCID
Keywords освітня парадигма
докласичний період розвитку науки
становлення української нації
науковий дискурс
educational paradigm
the pre-classical period of development of science
formation of the Ukrainian nation
scientific discourse
Type Article
Date of Issue 2016
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83076
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Книш І. Докласичний період розвитку науки: зміна освітніх парадигм // Світогляд-Філософія-Релігія. 2016. Вип. 11. С. 199-211.
Abstract Стаття присвячена теоретичній реконструкції концепції докласичної освіти та виховання, які були засновані на досвіді, схилялися до «правильності», “взірцевості”, дотримання традицій, еталонів, авторитетів та законів, що формували докласичну людину. Акцентується увага на визначній ролі докласичної освітньої парадигми у становленні української нації. Розглядаються об’єктивні та суб’єктивні аспекти розвитку освіти та виховання цього періоду з позицій: “Учитель (Викладач) – Учитель (Викладач)”, “Учитель (Викладач) – Учень (Студент)” та “Учень (Студент) – Учень (Студент)”.
This article is devoted to theoretical reconstruction of concept of pre-classical education and upbringing which are based on experience, tend to “correctness”, “exemplarity”, respect for customs, standards, laws and authorities forming a pre-classical person. The role of the pre-classical educational paradigm is emphasized in the development of the Ukrainian nation. We consider the objective and subjective aspects of education and training of that period from the following positions: “Teacher (Teacher) – Teacher (Teacher)”, “Teacher (Teacher) – Student (Student)” and “Student (Student) – Student (Student)”.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

China China
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
72
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1901
United Kingdom United Kingdom
788
United States United States
3561

Downloads

Bulgaria Bulgaria
1
Finland Finland
71
France France
1
Germany Germany
3558
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
3556
Ukraine Ukraine
6329
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3556
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Knysh_educational_paradigm.pdf 887,04 kB Adobe PDF 17075

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.