Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83185
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вимірювання професійно-педагогічної компетенції викладача: кваліметричні підходи до експертизи
Other Titles Evaluating teachers’ professional pedagogic competence: qualimetrical expertise
Authors Mylenkova, Rymma Volodymyrivna
Миленкова, Римма Владимировна
Keywords професійно-педагогічна компетентність
педагогічна експертиза
педагогічна техніка
педагогічна майстерність
педагогічна культура
науково-дослідна діяльність
professional pedagogical competence
pedagogical expertise
educational techniques
pedagogical skills
pedagogical culture
scientific and research activity
Type Article
Date of Issue 2014
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83185
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Миленкова Р. В. Вимірювання професійно-педагогічної компетенції викладача: кваліметричні підходи до експертизи // Світогляд-Філософія-Релігія. 2014. Вип. 7. С. 169-177.
Abstract У статті розглянуто основні підходи до здійснення експертизи професійно-педагогічної компетенції викладачів ВНЗ відповідно до її структурних компонентів (педагогічна техніка; педагогічна майстерність; педагогічна культура викладача; науково-дослідна діяльність викладача). Описано сутність, зміст і структуру професійно-педагогічної компетентності.
The basic approaches to the expertise of teachers’ professional pedagogic competence realization according to its structural components (pedagogical techniques, pedagogical skills, pedagogical culture, scientific and research activity) are observed in the article. The essence, content and structure of teachers’ professional pedagogic competence are described.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

Ukraine Ukraine
1

Downloads

Files

File Size Format Downloads
Mylenkova_Vymiriuvannia.pdf 2,2 MB Adobe PDF 0

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.